Commencal 2021

Magnusg__

Aktiv medlem
Commencal 2021
Hej!
Är det någon mer som har lagt en pre-order på en 2021:a från Commencal? När jag beställde för någon vecka sedan stod det att availability var i december 2020. Nu står det februari 2021. Vad tror ni att detta betyder? Att alla leveranser har pushats fram till februari? Eller att december-batchen är slutsåld och att alla som beställer nu och framåt får vänta tills i februari?
Jag lär ju bli varse vad det lider, men man är ju både ivrig och nyfiken...

Commencal 2021
För er som väntar på nya TR

Kör själv "gamla" TR sedan början av sommaren och är väldigt nöjd. Både med cykeln och med Commencal så här långt. Levererade i tid i corona-tider, svarat på mail snabbt både före och efter köp. Det första jag gjorde var att dra sönder en genomföring i ramen när jag bytte bromsar. De skickade en ny på ren goodwill direkt istället för att jag skulle beställa en med idiotdyr frakt från deras webbshop

Commencal 2021
Jag upplevde samma sak när jag beställde min ram därifrån, två dagar senare hade de skjutit upp leveranstiden på deras sida. Vart en smula besviken men den dök upp några dagar senare :)

Blev en clash för min del som även blir den första jag bygger från scratch.

Commencal 2021
För er som väntar på nya TR

Kör själv "gamla" TR sedan början av sommaren och är väldigt nöjd. Både med cykeln och med Commencal så här långt. Levererade i tid i corona-tider, svarat på mail snabbt både före och efter köp. Det första jag gjorde var att dra sönder en genomföring i ramen när jag bytte bromsar. De skickade en ny på ren goodwill direkt istället för att jag skulle beställa en med idiotdyr frakt från deras webbshop
Var det 2-kolvsbromsar du bytte ut? Det är den del i specen jag inte förstår.
Tack för review-länken! Den hade jag missat.

Commencal 2021
Nya Tr ser galet nice ut. Jag har Tr 2019, inte mycket som är original på den längre, fick uppgraderingssjukan ?. 2-kolvsbromsarna rök fort som attans.

Commencal 2021
Är galet sugen på en TR Essentiell jag med. Måste tyvärr vänta med beställning till januari dock.
Någon som har data på vad en XL kan väga?

Tillbaka
Topp