Commencal Meta Tr -19 STULEN utanför Ica Maxi Solna

• Trådstartare Trådstartare Hk
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var fan va denna tråden spårade så snabbt politik kom in i den, är detta vanligt här på forumet?
OnT: Är cykeln fortf stulen?

EFL sa:
Det var fan va denna tråden spårade så snabbt politik kom in i den, är detta vanligt här på forumet?
OnT: Är cykeln fortf stulen?

Ja helt sjukt..
Cykeln är fortfarande på vift tråkigt nog.

Oj, många som visar sitt rätta jag i denna tråd. Obehagligt. :D

Synd på cykeln! Tyvärr så får man ha cykeln inne i lägenheten/huset om man vill vara på den säkra sidan. Jävla trist naturligtvis, men alternativet (att bli av med sina pärlor), är också jäkligt tråkigt.

Jag har själv bara blivit bestulen på en cykel i mitt liv. Det var 20 år sedan och det var en svensk pundare som snodde den. Hur vet jag det? Jo, för han cyklade omkring på cykeln i mitt bostadsområde och parkerade den, olåst, två hus bort. Vi tog saken i egna händer och tog tillbaka den.

H. sa:
Till moderatorer: Eftersom jag redan beslutat mig för qtt avveckla happy spelar det ingen roll om jag blir varnad eller bannad, så kör på!

Till Makten: Jag utgår från att SD är det parti du syftar på som frälsningen för dessa problem du upplever. Men jag hör bara en jävla massa klagomål på hur värdelöst landet Sverige är. Ytterst få lösningar. Detta gäller såväl från SD som från dig. Du presenterar inte en enda lösning mer än att du planerar att bosätta dig på vischan. Om det är planen borde du väl rösta på MP eller C, som jobbar för en fungerande miljö och levande landsbyggd?

Kan du inte ta och ge lite konkreta förslag på lösningar som skulle få skutan Sverige att vända från det avgrund vi styr mot? Om ditt favoritparti får den makt du önskar, på vilket sätt kommer samhället bli bättre?

Angående BRÅ-kritiken så får kritiken i sig rätt mycket kritik, har du läst något om det eller läser du bara "alternativa" media (för att få en "heltäckande" (LOL) bild)?

Jag är också trött på hur det här administreras. Aron har läst mitt PM och jag väntar på utfallet.

Tråkigt med cykeln Hk. Blir sjukt provocerad av allt quick fix SD-snack men biter mig i läppen och lämnar det vid att det är trist att få sina grejer stulna. Hoppas den dyker upp igen!

Jag vet inte vad som är värst att läsa... De som skriver vad andra vill läsa eller resten?

Jesus.

Jag blev anropad och kan konstatera att här var ju tyvärr inte så mycket julstämning. Tack och lov är jag inte moderator och tänker ägna min lördagskväll åt trevligare och viktigare saker än arga människor på nätet.

Vill passa på att önska alla en riktigt fin jul och ett gott nytt år! Hoppas att lite julefrid hittar in även i era hjärtan.

PS Tråkigt på cykeln och hoppas att den kommer till rätta DS

Kan vi inte ha en egen brå undersökning så vi verkligen får reda på om våldet o buset ökat eller minskat .
Jag kan börja
Jag har bott i hela mitt 50åriga liv i sthlm förorter + några år i stan .
72-96 i västerort i villa
96 -00 på Kungsholmen
00- nu i söderort i villa
Alla brått jag kort kan minnas jag och min familj blivit utsatt för ..
På 80 talet stals farsans bil 2gr .han var förövrigt som jag egen hantverkare och blev av med fler verktyg än mig 70-95 än vad jag blivit 95-nu . Jag har bara blivit av med några enstaka fast vi inte ens alltid plockar in dom..
80 talet inbrott i villan (kanske 2gr minns inte helt)
85-90 både min o brorsans moper stulna.
Tror nog nån cykel försvann också.
87 jagad från fritidsgården såklart av invandrare, närmsta våldsbrott jag kommit.
91 inbrott i min bil. stereon stals mitt i stan när jag var inne i en affär 20min.
96 stöldförsök av min alldeles nya första mtb jag låst fast utanför lgh med bygellås i räcket som i sin tur satt i sovrumsväggen. Så vi vakna och skrämde bort tjuven som inte fick med sig sin domkraft. Har kvar cykeln än...
02 inbrott i mitt olåsta garage stal golfklubbor.
03 fruns mtb stals nere vid pendeltågsstation när hon glömde den där i några dagar /vecka.
10 inbrott i skåpbilen några verktyg att ersätta
14 fruns full dura Ace kittade pendlings carbon lvg stals utför hennes jobb (där den stått från och till under flera år)
16 sonen blev omkullknuffad av värstingar under sin första fylla.

Så 8 brått 20 år innan millenniumt mot 5 brått 20 år efter tyder på att det blivit lugnare i sthlm förorter

Jag är mindre rädd för brått nu än förr och jag tycker mina barn inte verkar rädda för något heller utan åker hit och dit obekymrat. Själv hade jag inte åkt in till Kungsträdgården tex när kungen av Kungsan Paolo Roberto härjade där slutet av 80 talet

Edit har minnet av att höjdpunkten på midsommarafton på tidigt 80tal var när gubbarna säkert 30+ blivit tillräckligt fulla så det blev slagsmål .. sällan slagsmål nu förtiden ; )

Senast ändrad:
Makten sa:
ooms sa:
Ja, det är helt sjukt, men vi har ju själva valt att det ska vara så här. Som Makten skrev, gapa och svälj.

Det tråkiga är att ingen lyssnade när jag och andra försökte säga hur det skulle bli, för sisådär 10-15 år sen. Nu är vi där.

Edit: Och om nån gräver fram tråden om ytterligare tio år så kan jag redan nu titta min spåkula: Jag ser gated communities och privata vaktbolag som man måste betala, utöver att man redan blir rånad medelst hög skatt som fortfarande inte går till det den ska gå till. Det kommer inte bli bättre. Inte ett dugg.
Jag har jobbat i Kista sedan år 2000. Första åren kunde det hända att Christer Petersson satt på en parkbänk vid Helenelunds station, eller att nån a-lagare med en flaska t-röd knatade runt på perrongen. Ganska harmlöst. Generellt kände man sig trygg. För 3-4 år sedan gick det ut ett mail på Ericsson att det varit några rån med dödshot längs gångvägen mellan Kista och Helenelunds stn. Nu jobbar jag inte på Ericsson längre, men har de senaste månaderna noterat att de på morgnar och kvällar har en väktare utplacerad längs nämnda gångväg. Jag gissar att det finns en anledning till det.

Låset är kapat med vinkelkap.

Beklagar att cykeln är borta. Hoppas det löser sig.

Om jag var moderator skulle Makten åka ut på vilopaus ett tag. Det ser likadant ut varje gång. Dissa det mesta, landet är sämst, insinuera vems fel det är och vilka som borde ta över. Sen gärna något om halmdocka och sedan dra sig undan. Oseriöst är vad det är. Gissar på för lite kärlek.

Hasse#7 sa:
Beklagar att cykeln är borta. Hoppas det löser sig.
+1

Hasse#7 sa:
Om jag var moderator skulle Makten åka ut på vilopaus ett tag.
+1
Har det funnits ngt självklarare fall?

Hasse#7 sa:
Det ser likadant ut varje gång. Dissa det mesta, landet är sämst, insinuera vems fel det är och vilka som borde ta över. Sen gärna något om halmdocka och sedan dra sig undan. Oseriöst är vad det är. Gissar på för lite kärlek.
TACK
Det behövdes ngn med mer civilkurage än vad jag har
Nu får vi se vad Moderatorerna egentligen står för!

/Håkan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp