Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
EFL sa:Det var fan va denna tråden spårade så snabbt politik kom in i den, är detta vanligt här på forumet?
OnT: Är cykeln fortf stulen?
H. sa:Till moderatorer: Eftersom jag redan beslutat mig för qtt avveckla happy spelar det ingen roll om jag blir varnad eller bannad, så kör på!
Till Makten: Jag utgår från att SD är det parti du syftar på som frälsningen för dessa problem du upplever. Men jag hör bara en jävla massa klagomål på hur värdelöst landet Sverige är. Ytterst få lösningar. Detta gäller såväl från SD som från dig. Du presenterar inte en enda lösning mer än att du planerar att bosätta dig på vischan. Om det är planen borde du väl rösta på MP eller C, som jobbar för en fungerande miljö och levande landsbyggd?
Kan du inte ta och ge lite konkreta förslag på lösningar som skulle få skutan Sverige att vända från det avgrund vi styr mot? Om ditt favoritparti får den makt du önskar, på vilket sätt kommer samhället bli bättre?
Angående BRÅ-kritiken så får kritiken i sig rätt mycket kritik, har du läst något om det eller läser du bara "alternativa" media (för att få en "heltäckande" (LOL) bild)?
Jag har jobbat i Kista sedan år 2000. Första åren kunde det hända att Christer Petersson satt på en parkbänk vid Helenelunds station, eller att nån a-lagare med en flaska t-röd knatade runt på perrongen. Ganska harmlöst. Generellt kände man sig trygg. För 3-4 år sedan gick det ut ett mail på Ericsson att det varit några rån med dödshot längs gångvägen mellan Kista och Helenelunds stn. Nu jobbar jag inte på Ericsson längre, men har de senaste månaderna noterat att de på morgnar och kvällar har en väktare utplacerad längs nämnda gångväg. Jag gissar att det finns en anledning till det.Makten sa:ooms sa:Ja, det är helt sjukt, men vi har ju själva valt att det ska vara så här. Som Makten skrev, gapa och svälj.
Det tråkiga är att ingen lyssnade när jag och andra försökte säga hur det skulle bli, för sisådär 10-15 år sen. Nu är vi där.
Edit: Och om nån gräver fram tråden om ytterligare tio år så kan jag redan nu titta min spåkula: Jag ser gated communities och privata vaktbolag som man måste betala, utöver att man redan blir rånad medelst hög skatt som fortfarande inte går till det den ska gå till. Det kommer inte bli bättre. Inte ett dugg.
+1Hasse#7 sa:Beklagar att cykeln är borta. Hoppas det löser sig.
+1Hasse#7 sa:Om jag var moderator skulle Makten åka ut på vilopaus ett tag.
TACKHasse#7 sa:Det ser likadant ut varje gång. Dissa det mesta, landet är sämst, insinuera vems fel det är och vilka som borde ta över. Sen gärna något om halmdocka och sedan dra sig undan. Oseriöst är vad det är. Gissar på för lite kärlek.