Commencal meta tr 29 ride eller essential
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
DeAngeli sa:tack för svaren, det var väldigt informativt.
ser att essential har gx och race har nx, är det något att bry sig om? eller är skillnaden mellan dämparna större?
glitch sa:Köp den billigare så köper du min Dvo Topaz dämpare ;-) , säljer den som är origibal och pimpar gaffeln längre fram :)
David C sa:Funderade på samma modeller som du, men valde Meta TR ride 2019. Fick hem den i veckan. Valde alltså den billigare, för att sen kunna uppgradera lite allteftersom. Blir ev en GX-kassett framöver för att lätta den lite, ev också ett set riktigt fina bromsar. Hade också lite grejer liggandes som jag lättade den lite med (karbonstyre, stam, hjulset, lättare skivor). Köpte med ett Magic Mary som jag ska ha fram och så sätter jag Hans Dampf bak. Däcken var den fina EVO-serien. Gaffeln tycker jag var alldeles utmärkt. Hjulsetet på den dyrare modellen verkar uppskattat men ganska tungt, så kände inte det som något mervärde utan räknade då med att köra på mitt gamla set och slänga det nya på hardtailen. Hjulen på ridemodellen var bara att sätta i ventiler och doc blue så var de tubeless och faktiskt lättare i vikt än jag trodde. Hur de håller återstår att se. På det hela ang val av modell är jag nöjd med mitt beslut.
glitch sa:Köp den billigare så köper du min Dvo Topaz dämpare ;-) , säljer den som är origibal och pimpar gaffeln längre fram :)
utbrott sa:glitch sa:Köp den billigare så köper du min Dvo Topaz dämpare ;-) , säljer den som är origibal och pimpar gaffeln längre fram :)
Jag har jättedålig koll på bakdämpare men det låter ju som en vettig idé. Får läsa in mig lite på ämnet!
glitch sa:utbrott sa:glitch sa:Köp den billigare så köper du min Dvo Topaz dämpare ;-) , säljer den som är origibal och pimpar gaffeln längre fram :)
Jag har jättedålig koll på bakdämpare men det låter ju som en vettig idé. Får läsa in mig lite på ämnet!
Läs på! Topazen är grym, bytte till den från fox dpx2 på min gamla cykel. Hade en sån på hojen innan det, och gissa vad, nya har redan en Topaz så lite onödigt att ha två :)
Sen är det alltid gött med en reservdämpare så man slipper down time om nåt ska servas.
David C sa:Ventiler ingår inte. Köpte f ö ett set skyddsplast från Commencal. Personligen har jag haft skitkul nerför Åreskutan på betydligt enklare gaffel och dämpare så kände inte för att släpa runt på extravikten av en piggyback på stigarna här hemma när jag ändå alltid tyckt det funkat bra tidigare. Hellre lägger jag pengarna på att lätta den lite till framöver.
Gaffeln var en revelation med debonair och jämfört med min gamla Revelation 32 så känns den här klart mycket mer följsam. Som sagt, är ju inte top of the line saker, men tycker det funkar jäkligt bra som det är. Själv är jag mest intresserad av att få ner vikten på den lite till framöver, ff a eftersom bakändan känns rätt tung, då genom lättare kassett. Men det blir nog när det är dags för drivlinebyte. Lycka till i ditt val.