Conti contact plus ovalt

hs

Medlem
Conti contact plus ovalt
Har problem med ett däck som ant är för stort och flyttar sig eller är ovalt,sitter bak och det fram av samma typ verkar ok.
De är nästan nya och utbyte av andra Conti som fick spåsprickor fast nya är detta märke ej bra längre?
Jag har 2 gånger släppt ut luft och tryckt in däcket under 2 varv ser ändå att reflex randen ej sitter lika långt från fälgen som är riktad och ok.
Får nog inga nya pga flera år sedan byttes men förvarats vilande på egen tyngd båda förvarats lika.

Känslan är lika en fälg med exerbrott när man cyklar och end ok vid låg fart
Direkt efter om ´montering´ känns det mindre men problemet blir större efter ett tag mkt underligt.

Conti contact plus ovalt
Jag har ett Continental Contact Spike som är hopplöst att få att sätta sig på fälgen. Diskmedel eller liknande mellan fälg och däck kan hjälpa. Jag tror alltså att felet inte är där det ser för stort ut, utan istället där du ser mindre av reflexranden och däcket inte har satt sig som det ska.

Conti contact plus ovalt
Jag ringde en verkstad och de rek att anv diskmedel vid monteringen lika bilverkstäder har något medel de penslar på
Reflexranden kan vara ojämn enl verkstad samt att detta märke är mindre än det Swalbe som det blir nästa gång

Conti contact plus ovalt
Diskmedel eller såpavatten på fälg och däck. Därefter klämmer du däcksidorna mot mitten av fälgen runt om och det ett antal gånger. Om du har tur kommer nu däcket sitta rätt runt om. Som du skrev kan reflexranden sitta skevt, det finns en mycket tunn ring utefter däckkanten att ta sikte mot.

Conti contact plus ovalt
Nu har jag provat med såpa och tryckt ihop däck och tryckt in men verkar ej hjälpa dock ej provcyklat pga spöregn men på mekställning verkar däcket ej sitta ok ev bättre i sidled men ej helt runt

Tillbaka
Topp