Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Har fungerat fint för mig. Dock är det mycket yttre faktorer som kan väga in... cyklistens vikt genom trycket i däcken, typ av väglag, typ av årstid mm. mm.
Något speciellt du använt dem till? Pendling? Skog?
För hög fart över en för hög och för vass trottoarkant med för lågt tryck? Körde själv på conti explorer protection tidigare, och om det var någonting jag tyckte var bra så var det just att man slapp punka i ganska stor omfattning. (Greppet var däremot uselt när det var lite blött och slirigt.)
Jag anser att continental har dålig tålighet när det gäller punkteringar, prova med en tjockare slang om du inte byter däck. Och kolla så däcket inte har flisor eller glassplitter i sig.
jag blev helt vansinnig på mina explorer efter upprepande punkteringar, så jag bytte i vredesmod till sport contact i slutet av februari.
frugan har kört på explorer i två år, med max tre punkor.
förmodligen beror det på att hon har explorer med spindelnät och jag har sketna hästskor.
Jag har repat många punkor åt kunder med explorerdäck.
De som kör i skog och mark finns det inte så mycket att göra åt men de som kör på väg och särskilt nu när det är mycket stenflis ute åker på punkor rätt så tätt. När man kikar så har de oftast haft tunna slangar i och flisorna i sig har bara stuckit in, inte blivit sittandes i däcket. Byte till fetare slang har avhjälpt problemet för många av dem.
Stenflisa sänkte mig i morse. Kör tre mil om dagen till jobbet, kanske en tjockare slang är lösningen för mig. Funderar ändå starkt på byte till schwalbe marathon cross, mkt punkteringsskydd. Sett ett cykelbud med såna, men frågan är omman kan köra Lida L på dem?
Låter konstigt, kört lagom aggresiv xc med conti Explorer i över ett år, fått en punka och det av en 7cm lång spik. Så att, nej, de är inte överdrivet punkteringskänsliga, inte vad jag vet. Iof hade jag ett par Bontrager Acx 2.2 som ja inte hade en enda(!) åunka på under den tiden ( ett år) jag hade dem.
Har kört på Conti Explorers snikdäck som träningsdäck i flera år. Har aldrig haft en enda punka. Kör med Irc 170 gr slang och bara undantagsvis på asfalt. Grymmma däck som även är slitstarka. Har heller inga större problem med dessa däck i skogen om det är blött. Det är definitivt en Happymyt som troligen beror på bristande teknisk förmåga (oj, kan det vara cyklisten det beror på och inte däcken...). Tricket är att Explorerdäcken faktiskt blir bättre i blöt terräng när man slitit ner dom en del samt har lagom med luft i dem.
Nu kapar jag litegrann, förlåt...
Själv har jag kört med Vapor och Gravity Protection ett par säsonger nu och tycker de funkar helt ok tom på vått underlag. Inte en enda punka... Har ca 2 - 2,5 bar i däcken och väger en hel del själv.
mikhed skrev:
-------------------------------------------------------
> Åkte på min tredje bakhjulspunka sedan sept på
> väg till jobbet idag. Någon som vet om explorer
> är extra punkteringskänsliga? Börjar tröttna!
Nej, det är inte min erfarenhet. Har haft lika frekvent punka med Schwalbe NN.