Conti Terra Speed Protection Failure

Domestique

Aktiv medlem
Alltså, vad är detta!? Jag har haft dom en vecka och cyklat ca 25 mil. Märkte i morse att bakhjulet var tomt och framhjulet mjukt så jag fyllde på ny gucka och upptäckte sen att det är ett antal småhål både i fram och bakhjulet..

Är det inte conti som är guckkänsliga och vill ha sin egen? Kan ha blandat ihop med något annat också.

Jag är nyfiken på synpunkter på Conti Terra Speed Protection. Nuvarande däck är Schwalbe G-One Bite Performance 45-622. Kör ca 50 % grus, 50 % asfalt. Skulle gärna vilja rulla något lättare på asfalt så jag funderar samtidigt på att byta till dimension 40-622. Har ni någon uppfattning om detta byte av dimension, generellt, ger det något som märks?

Att däcken svettas i sidorna är rätt vanligt speciellt när däcken är hyfsat nya - slitbanan däremot borde ju i mitt tycke inte ha så där markanta hål :(

Kört continental terra speed för ett par år sedan och hade inte den där typen av problem, jag tycker det ser ut som ett tillverkningsproblem med det där exemplaret. Kan inte minnas att terra speed var ett däck av svett-typ. De har nog ändrat tillverkningsformulan i så fall, vilket de iofs kan göra.

Jag har varit mycket nöjd med 40-622, för tiden lågt rullmotstånd, bra all-around. Nöts rätt fort som alla lättrullade däck gör, inte värre än någon annan. En del vatten har flutit under broarna på däckmarknaden sen terra speed var nya. Idag kanske jag skulle satsa på Schwalbe G-One RS Pro istället.

(Jag kör ändå Challenge Getaway Pro för jag vill vara lite hipster).

Min frus kör Terra Speed och är mycket nöjd. Däcken verkar dock billig tillverkad med stor viktskillnad mellan de två och en dom har dör slitbanan är optiskt limat skrev på stommen (men verkar sitta i mitten, så ingen funktionellt problem). Svettas inte med Schwalbe Doc Blue (Stans).

Själva skulle jag välja Schwalbe G-One RS istället, den ser dock ut att har ännu mindre grepp på grus. Köpte den till sonens gruscykel och han är nöjd.

Jag är nyfiken på synpunkter på Conti Terra Speed Protection. Nuvarande däck är Schwalbe G-One Bite Performance 45-622. Kör ca 50 % grus, 50 % asfalt. Skulle gärna vilja rulla något lättare på asfalt så jag funderar samtidigt på att byta till dimension 40-622. Har ni någon uppfattning om detta byte av dimension, generellt, ger det något som märks?
Beroende på grus kan lägre t.ex. 35mm vara utmärkt. Kör terra speed utan svettproblem men enligt BRR så har dom rätt dåligt punkaskydd så det kan va värt att ha i åtanke. Annars tycker jag dom är snabba o sköna

Gammal tråd men jag slängde bort dom. Det var inte så att mina ex svettades lite, utan det var pyspunka och man klarade knappt en träningsrunda. Det kan ha varit fel gucka men jag forskade inte närmare på det. Har ändå kört på ganska många olika märken och modeller och aldrig varit med om något liknande. Är nu inne på min andra uppsättning Challenge Getaway som är skönare och har ännu inte haft någon punka.

Tillbaka
Topp