continental 4 season?

continental 4 season?
ostrand sa:
BjornR sa:
Lika lätta att montera som GP4k på DT Swiss tubelessfälgar för lvg. Går att trycka över kanttråden med handkraft, men snabbare med däckavdragare.

Haha, nä handkraft var bara att glömma här... hade däremot ett par Vittoria Rubino Pro som gick alldeles utmärkt att montera med handkraft...

Är väldigt mycket beroende på fälg och hur slapp kanttråden är. Har en kass fälg däck där man kan få på GP4k med lillfingerkraft och en kolfälg som kräver 2-3st däckavdragare för att få på samma däck. Du kan gissa vilken fälg ett däck har blåst av.

continental 4 season?
Min erfarenhet av att kränga på däck är att det kan skilja sig mellan olika exemplar av splitter nya däck av samma modell på samma fälg. Verkar finnas variationer i tillverkningen även hos de större tillverkarna av kvalitetsdäck (kör mest på Conti).

continental 4 season?
Halvtröga skulle jag säga, men möjliga att montera utan däcksjärn med envishet, styrka och lite ilska. 511db och 465 D fälgar. 28mm gp4seasons nya.

continental 4 season?
ostrand sa:
Lyfter tråden lite. Köpte ett par och de var de absolut mest svårmonterade däcken som jag någonsin haft (fälgar: Mavic Ksyrium Equipe)... ingen som känner igen sig?

Gav nästan upp när jag skulle få på ett par 25mm (använda på andra hjul) på morsans gamla DA hjul. Det var rent överjävligt. Insåg att morsan aldrig skulle fixa o laga en punka på det där, så de blev nya hjul sen.

continental 4 season?
Ramlar 1-2 gånger per år när jag pendlar pga. Väta och blöta löv. Räcker 4-seasons för att känna mer trygghet eller är det oförutsägbart när det släpper?

continental 4 season?
Akoa sa:
Ramlar 1-2 gånger per år när jag pendlar pga. Väta och blöta löv. Räcker 4-seasons för att känna mer trygghet eller är det oförutsägbart när det släpper?

Att cykla med större marginaler låter som ett säkrare kort, men givetvis hjälper bra däck till.

continental 4 season?
Gp4k är har jag aldrig punkat genom slitbanan. Cyklar 7 km enkel resa. Genom stockholm, från söder om söder till city. Inga grusvägar. Pendlar mars/april till oktober/november. Inga grusvägar dock. Men gp4k har en svag sida och det är däcksidan vid kanttråden, den är tunn där, jag hade en fälg som åt upp en bunt med 4k så.

Bredden på 28 är 25, jag fattar inte hur den kan kallas en 28, vi smällde på 28 vittoria corsa g+, på en kompis hoj, förvisso lite bredare fälgar men det däcket ser ju ut att äta upp gp4k 28 till frukost. Stor stor skillnad.

continental 4 season?
Stervelo sa:
Gp4k är har jag aldrig punkat genom slitbanan. Cyklar 7 km enkel resa. Genom stockholm, från söder om söder till city. Inga grusvägar. Pendlar mars/april till oktober/november. Inga grusvägar dock. Men gp4k har en svag sida och det är däcksidan vid kanttråden, den är tunn där, jag hade en fälg som åt upp en bunt med 4k så.

Bredden på 28 är 25, jag fattar inte hur den kan kallas en 28, vi smällde på 28 vittoria corsa g+, på en kompis hoj, förvisso lite bredare fälgar men det däcket ser ju ut att äta upp gp4k 28 till frukost. Stor stor skillnad.
GP4K = Grand Prix 4000S II. Förmodar att du pratar om GP 4 Season?
4000 http://www.wiggle.se/continental-grand-prix-4000s-ii-vikbart-dack-landsvag/
4 Season http://www.wiggle.se/continental-grand-prix-4-season-vikbart-landsvagsdack-1/

continental 4 season?
Efter tre exploderande slangar på raken hittade jag slutligen en knappt 1 cm lång spricka i sidan, strax intill fälgkanten på ett nytt 4Seasons. Måste vara fel på corden och förhoppningsvis unikt. Surt ändå.

continental 4 season?
emilh sa:
Akoa sa:

Att cykla med större marginaler låter som ett säkrare kort, men givetvis hjälper bra däck till.

Jag försöker. Jag har ngt sjukt halt däck sommartid. Tror dock det får bli stödhjul. Drog axeln ur led nu så jag får banne mig skärpa mig.

continental 4 season?
Akoa sa:

Det är bättre än många andra däck och jag har faktist kört dem lite i snö också. Vätan fixar de bra, löv är svårt - det är nog svårlöst att få bra grepp på med smala pendlardäck.

Bilagor

• IMG_20170226_132900_476.jpg
    IMG_20170226_132900_476.jpg
    272.8 KB · Besök: 28
continental 4 season?
Sixten Fors sa:
Stervelo sa:

GP4K = Grand Prix 4000S II. Förmodar att du pratar om GP 4 Season?
4000 http://www.wiggle.se/continental-grand-prix-4000s-ii-vikbart-dack-landsvag/
4 Season http://www.wiggle.se/continental-grand-prix-4-season-vikbart-landsvagsdack-1/
4 season ja såklart. my bad

Tillbaka
Topp