Conway Xyron s 227?

andreeas

Medlem
Conway Xyron s 227?
Hej,

Jag undrar om denna cykel är något att ha? Jag tänkte mest använda den för att cykla till jobbet men då min dotter precis lärt sig att cykla kommer det bli väldigt mycket cyklande när värmen kommer så det skulle inte skada om det går att ha lite roligt med den också.

Om geometrin är det bästa som går att få 2023 bryr jag mig inte om då jag är alldeles för feg för att hoppa runt eller köra fullt ös nerför ändå. Däremot undrar jag om komponenterna är något att ha eller om det är rent skräp.

Det finns säkert bättre cyklar för samma nypris men jag har hittat denna beggad till ett rimligt pris. Alternativen jag funderat köpa istället är Cube reaction hybrid performance, Raymon hardray 5.0 eller focus jarifa2 6.7.

Tack på förhand!

Conway Xyron s 227?
Hej,

Jag undrar om denna cykel är något att ha? Jag tänkte mest använda den för att cykla till jobbet men då min dotter precis lärt sig att cykla kommer det bli väldigt mycket cyklande när värmen kommer så det skulle inte skada om det går att ha lite roligt med den också.

Om geometrin är det bästa som går att få 2023 bryr jag mig inte om då jag är alldeles för feg för att hoppa runt eller köra fullt ös nerför ändå. Däremot undrar jag om komponenterna är något att ha eller om det är rent skräp.

Det finns säkert bättre cyklar för samma nypris men jag har hittat denna beggad till ett rimligt pris. Alternativen jag funderat köpa istället är Cube reaction hybrid performance, Raymon hardray 5.0 eller focus jarifa2 6.7.

Tack på förhand!
Du kommer nog får bättre svar på e-cykel forumet: https://happyeride.se/forum/list.php/1

Conway Xyron s 227?
Tack, men komponenterna, utöver motorn, är väl ungefär samma som på en vanlig cykel? Motorn vet jag redan att den är bra men det andra kan jag inget om
Komponenterna är väl ungefär likvärdiga med denna cykel från XXL: https://www.xxl.se/white-xc-290-pro-deore-11s-22-terrangcykel-herr-svart/p/1179917_1_style

Att motor och bakdämpare är värt 30’ mer har jag svårt att sia om.

Sen kan det ju vara bra att tänka på att en sådan cykel, av udda okänt märke med små hjul och för cykeltypen nästintill undermåliga komponenter har i princip noll andrahandsvärde.

Jag hade köpt en med 29” hjul och en gaffel med minst 36 mm gaffelrör och av någotsånär känt märke.

Edit: just det ja, den var ju begagnad. Pruta hårt så kan den ju bli ett prisvärt köp. Hade inte gett halva nypriset om den ens gått en km.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp