Coros lanserar cykeldator

Hejnrik

Aktiv medlem
Coros som tillverkar GPS-klockor släpper i juni en cykeldator med namnet Coros Dura. DCrainmaker har analyserat den 17 sekunder långa reklamvideon.

Coros Dura

Coros har mycket hög kvalitet på övrigt sortiment, så det blir nog en beställning på en sådan här när det är möjligt. Nuvarande Wahoo har gjort sitt efter tre säsonger..

Freddy Ovett. Ny Coros inflänser.

Mycket svart i överkanten, solceller?

Bild 1.jpeg

Enligt videon verkar det som att det är pekskärm kombinerat med Coros multifunktionsscrollhjul som gäller. Hade nog önskat ytterligare någon fysisk knapp. Vissa verkar ogilla scrollhjulet på deras klockor, speciellt med vantar på. Men scrollhjulet på cykeldatorn ser ganska rejält ut.

Riktigt stabilt. Då är du noggrann att alltid ta in den antar jag?
Om du lämnar den på cykeln utomhus är det förvånande att den höll i tre säsonger. Antar den försvann spårlöst.
Min Bolt har jag haft i 5-6 år och köpte den begagnat så hur gammal den egentligen är vet jag inte. Gissar på 2017 då den kom på marknaden.

Köpte min Bolt 17, den har inte svikit en enda gång under dessa år. Annat kan man säga om den Garmin enhet den fick ersätta. Har en Coros pace 3 på armen också och den imponerar med fin satellitmottagning. Den fick ersätta wahoos Rival klocka som inte tålde ett enda träd i skogen, den åkte tillbaka efter ett pass på längdskidor där den autopausade bort halva sträckan.

Verkar som de har en hel del kvar att implementera i mjukvaran:

Se till att uppdatera era COROS-enheter när det kommer en uppdatering nästa gång:

Tillbaka
Topp