Cosimc Carbone SL -09 i regn på vättern

hans_l

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av köra med Cosimc Carbone SL -09 i regn? Det jag undrar över är om dom kommer att samla på sig en massa vatten eftersom det är hål vid ekrarna och om detta ställer till med problem? Jag är solskenscyklist och har aldrig använt hjulen i regn. Nu ska jag cykla vättern och då ska det tydligen regna en del...

de pyttesmå dräneringshålen ska ta hand om det men visst är det vatten som plaskar runt i fälgarna efter en regnig tur, rätt stora hål vid många ekrar och som sagt väldigt små dräneringshål. Jag har aldrig märkt av det spontant under cykelturen dock utan det är väl hemma som det märks att det skvalar i hjulen./J :)

Körde med mina Cosmic Carbone under klubbtempotävling i hällregn förra tisdagen . Inga som helst problem med vatten i hjulen. Troligen rinner det ut i dräneringshålen .Däremot hade jag ett par spinergy rev-x hjul som samlade vatten nåt kopiöst plus att det var skitsvårt att tömma dom . Jag tycker du skall köra på dom .

Jag bytte däck idag eller iaf på bakhjulet och ut rann det ngn halv cl vatten, fascinerande. Jag plockade då av däcket fram och det var samma visa där. Mavic Ksyrium Elite är hjulen, men men nu är det torrt iaf ;).

Tillbaka
Topp