Costa Rica

Hanna

Medlem
Costa Rica
Jag ska åka till Costa Rica efter jul. Eftersom jag åker själv kollar jag på organiserade mtb-turer. Undrar om nån i forumet har varit på nån dylik tur. Vad ska man tänka på? Det är ju svårt att veta hur seriösa organisatörerna är. Alla tips o råd är välkomna.

Costa Rica
Att åka till CR och välja cykling framför vågridning är närmast att beteckna som missbruk av naturtillgångar!! Nästan lika knäppt som att åka till Åre och inte åka lagg när jag tänker på det.. :D

Costa Rica
Jag var i Västindien (Curacao, Sint Eustratius, Saint Croix och Venezuela och vattnen däromkring) för en månad sedan. Jag har nog aldrig upplevt något värre än det där. Hade både cykel och trainer med mig, men jag knockades redan en vecka ut på Atlanten från Europa. Om du ORKAR CYKLA I DEN VÄRMEN du min beundran för all framtid!

Senast redigerad av en moderator:
Costa Rica
Det är rätt stor skillnad om du är uppe i bergen eller nere vid vattnet. Sen finns det 2 årstider läste jag, antingen regn eller torrperiod. Jag åker under torrperioden.

Kul med länkar, jag ska kolla upp det.

Jag ska ta bilder.

Då det verkligen finns rätt många ställen som organiserar turer borde det ju finnas ett bra utbud därborta.

Pendlar mellan att tycka att det är en knäpp och en bra idé :-)

Det är ingen som vill hänga på en tur då? :-)

Costa Rica
Som fan! Costa Rica är helt fantastiskt. Vet ingenting om cykelmöjligheterna men jag kan verkligen rekomendera Corcovado. Det är lite småbökigt att komma dit men verkligen värt det. Jag var dock där under regnperioden, vilket betyder nästan inga turister. Tror faktiskt att ett par dar där slår det mesta ändå. Och har man inte reskassan kan man ju trösta sig med Stan Getz tolkning, nästan lika bra fast annorlunda...

Tillbaka
Topp