CR1 vs Speedster?

CR1 vs Speedster?
Grattis till din nya cykel!

Undvik regn och att trampa för hårt så ska det nog gå bra. Jag har lyckats cykla ett antal tusen mil på min, men det är nog för att jag är smal och hård. :-)

CR1 vs Speedster?
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis till din nya cykel!
>
> Undvik regn och att trampa för hårt så ska det
> nog gå bra. Jag har lyckats cykla ett antal tusen
> mil på min, men det är nog för att jag är smal
> och hård. :-)

Ska tänka på det, jag är tjock och mjuk :O)

/Freddo

CR1 vs Speedster?
Förstår att ni suttit som på nålar och uppdaterat webbläsarna på gränsen till att orsaka en DDoS-attack.

Men här kommer bilden iaf.
web_IMG_6315.jpg

Var ute en 4,5mil idag i motvinden och intrycken kvarstår. Några har nämnt att hjulen flexar och det kan jag hålla med om. Inte för att jag störs jättemycket av det men det knäpper tydligt i framhjulet när jag ställer mig upp och trampar. Justerade sadeln lite till denna tur och det blev bättre men den ryker nog när jag får råd att köpa en ny sadel. Funderar på att korsbefrukta cykeln med en Specialized-sadel.

Hoppas på att få chansen att prova rundan en mindre blåsig dag och se vad man kan snitta då.

Har lite problem med att bromsarna inte centrerar efter att man använt dem. Det får dom kolla på i butiken, det ingår en service för att justera växlar och annat efter en tids användande.

Mvh
Freddo

CR1 vs Speedster?
Mjo, det är väl lite snikhjul på den modellen? Fast hjul är ju å andra sidan enklare att uppgradera än ramen om andan skulle falla på. :-)

CR1 vs Speedster?
Jo, det brukar ju vara så vilket jag iofs kan tycka är bra. Om en gång köpt ett par bra hjul är man väl inte så intresserad av att betala för ett par dyra hjul som antagligen inte är bättre än det man redan har. Lite grann som kameror och objektiv, skulle ju aldrig köpa en kamera med ett dyrt objektiv, det har jag ju redan...

Dock så säger mig inte hjulen nånting så jag har ingen aning om vad som räknas som uppgradering eller inte. Gick inte att hitta nått på nätet heller direkt om hjulen.

Mvh
Freddo

CR1 vs Speedster?
Mr Orange skrev:
> Gahh!
>
> Ner med styret för bövelen. (annars grymt fin)

http://slamthatstem.com/

Nåja, de kommer ju "komfortinställda" från fabrik. Så kan man plocka av spacers efter hand som man känner för det. :-)

CR1 vs Speedster?
........
Det flexet som du upplever vid vevpartiet är nästan samma på alla kolfiberhojar.
Grattis till en grym cykel! Jag är jäkligt nöjd med min. Jag har iofs bytt allt utom gaffel och sadelstolpe.. Men den va grymt nice i början också :)
...........

Så du var så nöjd med sadelstolpe och gaffel att du flyttade över det till en ny cykel?

Till TS; hur lång ä du och vilken storlek blev det? Köpte själv en sådan för en vecka sedan och har bara hunnit med 3 turer, 17+22+30km fre-lör-sön. PLanerar en lång tur på lördag om inte sambon tycker annorlunda. Riktigt snygg cykel, har dock inget att jämföra med, men slås av att när man åker på den känns den så väldigt mjuk och följsam, men vid ett "hopp" eller plötsligt uppdykande asfaltskant så är den stenhård. Jag fick en L tilldelad, är 180cm lång och tycker den känns lite stor i slutet av rundorna men det är kanske mest otränade muskler i rygg och mage?

CR1 vs Speedster?
Om man är van vid andra typer av cyklar så känns nog alla racers hårda när man hoppar eller kör över plötsligt uppdykande asfaltskanter. De är ju mer gjorda att gå som spjut på landsvägen. :-)

CR1 vs Speedster?
Jo, det är klart. Menar bara att den känns så jäkla följsam på vägen att man inte tänker på att den är stenhård förrän man slår i något, min räserhybrid luras inte på det viset, den känns lite stum hela tiden (eller också är det bara ytterligare hjärnspöken)

CR1 vs Speedster?
Jag är drygt 180 och har ett grenmått på ca 85-90 och det är storlek Large. Jag har ganska kort överkropp i förhållande till ben och denna är lite lång kanske så det blir nog aktuellt att byta styrstam längre fram och korta kanske 10mm ca.

Jag TROR att medium hade blivit alldeles för kort för mig. Jag tycker att jag sitter ganska upprätt redan som det är. Så alternativet hade varit att leta andra cyklar men jag var mest ute för att fynda på rean så det får bli nån annan gång i så fall.

Styret flyttas ner vartefter tempomagen försvinner :O).

Jag har kört två rundor, en 17km och en 46km. På den senare så var sadeln det största problem och efter kanske 30km så kände jag lite i ryggen men som sen släppte igen. Tyvärr så var det motvind stora delar på den sista svängen. Jag hade gärna koncentrerat mig på att känna in cykeln istället för att mentalt behöva motivera mig framåt hela tiden. :O)

Jag har cyklat dom här rundorna på MTB förut och det tar lite tid att vänja sig. Fast det är ju kul att det faktiskt accelererar när man ställer sig i backarna till skillnad från MTB när det mer är av nödvändigt ont :O). Jag längtar till en hyfsat vindfri dag så att jag lättare kan jämföra tider och annat mot när jag cyklat på MTB.

mvh
Freddo

CR1 vs Speedster?
Novisen skrev:
> ........
> Det flexet som du upplever vid vevpartiet är
> nästan samma på alla kolfiberhojar.
> Grattis till en grym cykel! Jag är jäkligt
> nöjd med min. Jag har iofs bytt allt utom gaffel
> och sadelstolpe.. Men den va grymt nice i början
> också :)
> ...........
>
> Så du var så nöjd med sadelstolpe och gaffel
> att du flyttade över det till en ny cykel?
>
>
> Till TS; hur lång ä du och vilken storlek blev
> det? Köpte själv en sådan för en vecka sedan
> och har bara hunnit med 3 turer, 17+22+30km
> fre-lör-sön. PLanerar en lång tur på lördag
> om inte sambon tycker annorlunda. Riktigt snygg
> cykel, har dock inget att jämföra med, men slås
> av att när man åker på den känns den så
> väldigt mjuk och följsam, men vid ett "hopp"
> eller plötsligt uppdykande asfaltskant så är
> den stenhård. Jag fick en L tilldelad, är 180cm
> lång och tycker den känns lite stor i slutet av
> rundorna men det är kanske mest otränade muskler
> i rygg och mage?

Gaffel, sadelstolpe och såklart ram menade jag!
Planen var att köpa en ny hoj, men jag va så nöjd att jag behöll ramen och bytte allt annat..

Tillbaka
Topp