Crank Brothers Egg Beaters eller Candy?

Andersson80

Ny medlem
Jag ska köpa ett par nya pedaler till min XC och kan inte välja, Egg Beaters eller Candy och till råge på allt så finns det ju tusen varianter av båda. Några här som har sådana här pedaler och kan ge lite plus och minus för att hjälpa mig.

Köp inte Cmodellen oavsett då de verkar ramla isär så fort de ser en sten.

Har kört både Eggbeater SL och Candy SL. Tycker Candy SL som jag kör med numera är lite stabilare med sina bur runt och bästa alternativet. Eggbeaters är lite lättare att komma i men det fungerar väldigt bra med Candy efter man vant sig med.

Candy SL ska du ha, äggbeater har nada å stå på och med lite lera under blir det omöjligt att lägga kraft på pedalen om du inte är iklickad. Inga broblem annat än om du har några hetsiga happysar bakom dig å snabbt vill komma iväg. Candy har liite platform iaf.

Lycka till!

Atlas_sthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag trodde det var mjukost, nu får ni bestämma
> er. Är papper det nya mjukost?

Jag har papper på mackan.

Jag funderar på att hojja med plattisar ett tag. Är det förkastligt?

(kör eb-sl idag, det är en toppenpedal men jag vill våga mer i stöket)

Jag har gått igenom ett antal CB pedaler:

Eggbeaters C: Två st har gått sönder, de som fortfarande är hela släpper lätt.
Eggbeaters SL: Mycket bättre, inga problem så långt.
Mallets C: Här smackar vi rejäla pedaler med suveränt grepp, tunga dock.
Smartys: senaste tillskottet allt bra så långt, kanske lite svårt att hitta dem när man ska i.
Look 4x4: Bäst i min tyska test, sitter fast så bra att jag har dem på fixien.

skulle inte ta nån av dem, utan skulle ta shimano spd, men det är jag det.
skulle jag råda om nån av de där, så absolut candy som har en lite plattform vilket ja tror ökar känslan av en stabil pedal. o köp som sagt inte C-modellen, utan minst SL

Jag har både Candys, vanliga vispar och Mallets. Candys anser jag som helt meningslösa, ingen av mina skor har kontakt med den lilla buren på dem.

CB har två plus jämfört med Shimano. De är helt okänsliga för lera och de har mera float vilket är bra för mina knän. Jag gillar dem.

Shimano har dock klart högre kvalite, oavsett modell så är de i stort sett outslitliga och klossarna håller klart längre än CBs. Jag har behövt renovera några CBs pga lager-ras och bytt klossar många gånger. Inget av dem har behövts med de shimanopedaler jag haft..

Tillbaka
Topp