CRC e fan helt kassa !

CRC e fan helt kassa !
Har beställt därifrån 5 gånger sedan i våras, inte allt till mig men det har gått strålande varje gång!

Nu senast beställde jag förra fredagen ca 1200, exakt en vecka senare sitter jag mitt paket hemma i handen. Via parcelforce.

Gången innan beställde jag med UPS Express, beställde på fredag eftermiddag hade paketet på måndag morgon.

Kan varmt rekommendera CRC. Självklart beställer jag bara grejor som är "In stock". Inte konstigt att man får vänta annars..

CRC e fan helt kassa !
Mr_nallen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har alldrig haft problem med CRC men fy fan va
> schenker är så jävla sega.. första gången
> beställde jag 2 cyklar å då tog det typ 14
> dagar innan jag fick dom.. och nu har jag
> beställt två styren och lite små skit.. och dom
> har legat i göteborg sedan den 5e å jag får
> inte veta av dom vaför jag inte får dom eller
> vad som är felet.. å dom kan inte säga hur
> lång tid det tar innan jag kan få dom eller ens
> få veta när jag ska få dommmm
>
> Stort hat mot Schenker jävla skit bolag.

ta då för fan och ring dom och fråga varför för i stället sitta här och kasta skit
sen kan man begära från crc frakt nummret så går det lättare

CRC e fan helt kassa !
Nu var det min tur. Beställde en Centaurkasset. Fick också en inplastad kasset som det stod Centaur på. Problemet var bara att det var en Miragekasset... Irriterande som fan och bökigt att skicka tillbaka.

CRC e fan helt kassa !
Fyra beställningar på kortare tid än ett år. Har funkat frint, och varit artigt bemötande!
Idag hämtade jag en litten plutt, som kommit bort i översvämmningsrean. Inga mankemang. Rekat och bubbelisolerat kuvert utan debitering.

CRC e fan helt kassa !
Nytt rekord i leveranstid, fick paket idag efter endast fyra vardagars postgång. Ordern lades sent lördag kväll, paket att hämta ut torsdag eftermiddag. Billigaste frakten, 60kr, Royal Mail International. Och rätt grejer var det också, igen. :-)

/Leo

CRC e fan helt kassa !
Har handlat därifrån ett flertal tillfällen och aldrig stöt på nåt problem som inte går att lösa .T.e.x denna gång så hade jag beställt för över 1250:- som är fraktfritt om man skickar med Parcel force (Schenker) men valde att ta Royal mail istället och det kostade £10 mer .Främst för att jag tycker att det är smidigare att få paketet till Posten istället för med Schenker.

När jag sedan någon dag senare går in på min sida ser jag att dom skickat med Parcel force iallafall . Men inte dragit bort portot på 123:- . Jag skickar ett mail till David Nutt på Chainreaction och nu under kvällen fick jag ett mail tillbaka där han ber om förlåtelse för att dom valt ett annat fraktsätt än jag beställt och skriver att han skall sätta tillbaka dom 10£ i fraktkostnad . Grejorna kommer förhoppningsviss fram ändå även om det brukar strula lite med Schenker .

CRC e fan helt kassa !
Gjorde min beställning från CRC förra veckan å fick grejerna idag till min dörr.
Mitt styre var transpoirtskadat men inte så pass mycket så det inte går att använda. Efter att ha läst det där med returer till CRC väler jag inte att reklamera det utan behåller det.

Förrutom den långa väntetiden och att allt för många varor "går att beställa" tykcer jag att CRC är bra om man inte ska ha grejerna på stört.

Lite tråkigt med mitt styre idag dock.

CRC e fan helt kassa !
Jag hade tänkt att köpa en BeOne Karma 3.0 -08 från CRC. När jag inte är inloggad så kostar den 439£ och när jag är inloggad så kostar den 499£. 6075kr istället för 5350kr...

Nån som vet varför de ljuger om priserna för icke medlemar?

CRC e fan helt kassa !
crippan skrev:
> Jag hade tänkt att köpa en BeOne Karma 3.0 -08
> från CRC. När jag inte är inloggad så kostar
> den 439£ och när jag är inloggad så kostar den
> 499£. 6075kr istället för 5350kr...
>
> Nån som vet varför de ljuger om priserna för
> icke medlemar?

Slå dom en pling vetja. Det kanske blivit fel. Dom brukar vara trevliga att prata med.

CRC e fan helt kassa !
Jahop nu när jag kollar så ökar alla cyklarna i pris när jag loggar in... De kanske listar priserna utan VAT när man inte är inloggad.

CRC e fan helt kassa !
Returnerade min kassett eftersom jag fått en Miragekassett men betalat för en Centaurkasset. Fick mail idag att dom inte hade några Centaurkassetter så jag skulle få pengarna tillbaka. Sen fick jag ett mail till om att jag måste ange hur mycket jag betalat i porto. Det hade jag ju redan gjort i brevet jag skickade när jag reklamerade. Inte så där supersmidigt precis men förhoppningsvis får jag väl pengarna snart.

CRC e fan helt kassa !
Beställde den 15:e November en Hope Vision 4 LED.
Ej i lager och beräknad ankomst den 21:e November.
Den 26:e November skickades den.
Idag den 3:e December hämtade jag ut lampan.

Funkade föredömligt även denna gång med Schenker.

CRC e fan helt kassa !
7 Mottagna paket.

Ett av dem saknade en adapter som skulle ingå i ett komplett skivbromskitt (Slarv hos tillverkaren). CRC fixade fram en ny på tre dagar.

CRC e fan helt kassa !
rikard skrev:
> de kanske har börjat med svensk moms?

Nej priserna är även högre om man kollar på pund.

CRC e fan helt kassa !
crippan skrev:
> Nej priserna är även högre om man kollar på
> pund.

Fast CRC kanske fortfarande har dig registrerad som svensk kund och då spelar det väl ingen roll om du visar priserna i pund eller kronor.

Fast priset 499£ är ju lite misstänkt, det antyder ju att det är ett pris som de satt aktivt och inte ett som blivit av att man lagt på svensk moms på det engelska priset.

CRC e fan helt kassa !
Parcel Force International, det är alltså Schenker i Sverige?

Vågar ju fasen inte välja det alternativet isf efter att ha läst denna tråd. Väljer man UPS Express Saver "ska" det ju komma fram dagen efter och kostar 150 fjuttiga riksdaler.

Edit: ca 200:- var det, men om alternativet ska vara att paketet eventuellt knappt kommer fram känns det ju ganska ok ändå.

Senast redigerad av en moderator:
CRC e fan helt kassa !
Beställde vevparti från CRC förra fredagen (ganska sent på em). Fick det till mitt utlämningsställe igår. Dvs en knapp vecka. Och längst tid tillbringade paketet på Nordirland. Schenker var ganska snabba när paketet väl kommit till Helsingborg.

CRC e fan helt kassa !
Ännu en snabbleverans av CRC, fick ett litet paket på fyra dagar! Beställde lördag kväll och det kom på onsdag eftermiddag. Billigaste frakten, Royal Mail International + Posten rockar fett. Schenker e fan helt kassa ! ;-)

/Leo

CRC e fan helt kassa !
Beställde 8 dec, hämtades ut i kvartersbutiken 17 dec. Billigaste lev alternativet, Parcel force (Schenker..)=gratis.

Senast redigerad av en moderator:
CRC e fan helt kassa !
Leo skrev:
> Ännu en snabbleverans av CRC, fick ett litet
> paket på fyra dagar! Beställde lördag kväll
> och det kom på onsdag eftermiddag. Billigaste
> frakten, Royal Mail International + Posten rockar
> fett. Schenker e fan helt kassa ! ;-)

Var hittar du Royal Mail International? Jag får bara upp Parcel Force International och två stycken UPS alternativ.

CRC e fan helt kassa !
jonasp skrev:
> är det inte bara små paket som kan skickas med
> RM? Funkar oftast riktigt bra.

Jo tamejtusan, när jag tog bort fälgen från beställningen ploppade det upp som ett alternativ.

CRC e fan helt kassa !
crc e väl överlag bra, dem har ett stort utbud och låga priser.

MEN, det är en del med transporterna som har krånglat för mig, nu är det inte företaget(crc) som leverar, men på sätt och vis ska dem ha ett ansvar att leverera det dem säljer ut till kund.
Står det leverans inom 5 dagar ska man få det, även om inhyrd transport-gubbe ifrån annat företag försenar en leverans.
Eftersom "leverans inom 5 dagar" är ett bra säljargument och inte alla företag använder det för man har en mera realistisk tidsuppfattning, om att det kan ta längre tid än angiven lev-tid så ska även, ett företag leva upp till det dem lovordar.
Numera inhandlas det ifrån cyclecomponents för att det blir lättare att prata med dem än crc ifall ngt. går fel.
crc. har växt otroligt mycket på senaste åren så det är kanske inte så jättelätt för dem att möta efterfrågan alltid ifrån marknaden.

//ME

Tillbaka
Topp