CRC e fan helt kassa !

tengblad

Ny medlem
CRC e fan helt kassa !
Har nu beställt saker från CRC 3 ggr och d har varit diverse knas alla gångerna !
Ska nu skicka det som var fel i retur , kommer dom stå för d eller åker jag på´t ?
Är det jag som har haft extrem otur eller finns det fler som blivit drabbade flertalet ggr ?

Nu har jag gnällt färdigt och d känns faktiskt aningen bättre :)

CRC e fan helt kassa !
Du är inte ensam, CRC har väll de senaste åren börjat klanta sig rejält. Dessutom är de klart griniga med returer. De tar alltid emot dem. men du får ofta betala. Någon gång sa de att de kunde ersätta min leverans men bara för en engelsk frakt för vi hade så dyr frakt i sverige.

Efter en hel del diskution fick jag ivf lite som jag ville, men dom är verkligen inte smidiga. Samma sak när man har beställt med snabbfrakt från dem och de skciakt fel. då skickar de med snigelpost.

CRC e fan helt kassa !
Har samma erfarenhet av CRC. Trist att de har bra sortiment och bra priser men jag antar att man får det man betalar för.

Riktigt trist när man måste returnera något. Har fått stått för frakt för att de skulle kunna konstatera det uppenbara att saken var trasig. Sen är ju shenker ett kapitel för sig. Viktigt viktigt att aldrig under några som helst omständigheter använda sig av piss shenker.

CRC e fan helt kassa !
Jag har beställt 13 gånger från CRC. Aldrig fått något fel. Deras gratisfrakt är däremot rätt kass och tar enorm tid.

CRC e fan helt kassa !
Har funkat skitbra de två gånger jag beställt.

Men nu verkar det som om antingen jag lr de inte haft bra koll på lagersaldot. Hela ordern väntar på lite bromsbackar jag tänkte ha i reservdelslådan...

CRC e fan helt kassa !
rouster skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har beställt 13 gånger från CRC. Aldrig
> fått något fel. Deras gratisfrakt är däremot
> rätt kass och tar enorm tid.

Nu är du OT.

CRC e fan helt kassa !
Ville skrev:
> rouster skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har beställt 13 gånger från CRC. Aldrig
> > fått något fel. Deras gratisfrakt är
> däremot
> > rätt kass och tar enorm tid.
>
>
> Nu är du OT.

Ok då. Fy fasen vad crc suger*!

*mindre än de flesta andra webshopar

CRC e fan helt kassa !
Jag fick en gaffelpump som var trasig. Skickade tillbaka den, bad att få frakten ersatt med deras standardformulär. 1½ vecka senare så hade jag en ny pump och frakten ersatt.
Tyckte det funkade hur bra som helst, det var ingen där som bråkade om att ersätta nån frakt eller så. Iofs ganska billig frakt eftersom det bara var en pump, men ändå.

CRC e fan helt kassa !
Har bara beställt från dem en gång, när ett annat postorderföretag hade klantat sig och skickat fel grejer. CRC hade det jag behövde i lager, och med snabbfrakten hade jag det hos mig två dagar efter beställningen. Allt var korrekt i leveransen också.

Men det är som sagt enda gången jag testat dem, och detta var våren 2005.

CRC e fan helt kassa !
Ville skrev:
> JKag har cyklat på en biltemacykel, den gick inte
> sönder. Alltså är det inget fel på
> biltemacyklar...

Och med det vill du ha sagt att det inte är ok att ge positiva omdömen om en affär i en tråd som är negativt vinklad?
De allra flesta som handlar från CRC är nog nöjda både med priserna och leveranserna, annars skulle dom nog inte vara så populära. Tänkte att det kunde vara bra att belysa så att inte folk drar sig från att handla där pg av denna tråd.

CRC e fan helt kassa !
Beställt från CRC, haft noll problem. Storleken blev fel en gång, skickade tillbaka, då tyckte jag att det var rimligt att jag står för frakten. CRC är en av de bättre trodde jag?

CRC e fan helt kassa !
Om man inte beställer så ofta, behöver man inte ha otur lika många gånger.. Typ.
Mina paket har funkat fint, tills dess de kommit över pölen. Efter det tar det lite tid.

CRC e fan helt kassa !
Köpt delar från CRC( http://www.chainreactioncycles.com/ ) de senaste nio åren, än så länge inga felleveranser. Gratis frakt är trevligt också, men det tar ca 1.5-2 veckor. Fast vet man om det är det inget att gnälla på. Cyclecomponents( http://www.cyclecomponents.com/ ) t.ex. har längre leveranstider, trots att de ligger i Sverige.

När det gäller prylar som man vill vara EXTRA säker på att det blir rätt, så brukar jag skriva i meddelanderaden att de ska dubbelkolla att det verkligen blir rätt plockat. :-) Gjort det nästan varje gång, kanske därför det inte blir några felleveranser.

/Leo

CRC e fan helt kassa !
Leo: Dom utger ju sig för att hålla en leveranstid på 3-5 dagar med parcelforce. Så missnöjd är precis vad man ska vara med 12-15 dagar.

CRC e fan helt kassa !
OskarH: Teori är inte alltid samma sak som verklighet. Vet jag om att det tar 1.5 - 2 veckor så gnäller jag inte. Skulle paketet komma efter 5 dagar så är det bara ett plus i kanten, men inget jag förväntar av Parcelforce + Schenker. Hade jag däremot trott på 3-5 dagars leveranstid så hade jag gnällt. ;-)

/Leo

CRC e fan helt kassa !
Var tvungen att kolla hur många gånger jag handlat därifrån, 20 tillfällen under fyra års tid var det. En gång har jag fått fel vara och då sköttes det bra, fick frakten betald. Har även haft två garantiärenden som gått genom crc och det har fungerat bra, fast då får man ju stå för frakten själv. Har tagit mellan 3-4dagar upp till två veckor att få leveranserna och det tycker jag är helt okej om man jämför med att beställa något genom lbs, vilket oftast tar mer än en månad samt blir ett antal kronor dyrare varje köptillfälle.

CRC e fan helt kassa !
Leo skrev:
> Hade jag däremot trott på 3-5 dagars leveranstid
> så hade jag gnällt. ;-)
>
> /Leo
Dom första gångerna så var jag tyvärr så vitögd.
Nu vet jag bättre och räknar med 2v från betalning till att man står där med sina saker.

Jag skulle iofs uppskatta om crc faktiskt tog till sig kritiken och skrev ut på hemsidan att leveranser till swe tar upp till 14 dagar.

CRC e fan helt kassa !
OskarH skrev:

>
> Jag skulle iofs uppskatta om crc faktiskt tog till
> sig kritiken och skrev ut på hemsidan att
> leveranser till swe tar upp till 14 dagar.

Det är sällan så att det tar 14 dagar att ta paketet till Sverige. Jag tror aldrig att jag har sett att det har tagit mer än 4 dagar för paketet att nå våran gräns, det verkar vara sedan problemen med leveranstiderna uppstår(som det skrivits om så många gånger tidigare). Det måste bero på vart man bor i landet har det funkar med shenker för dom har oftast varit snabba med paket till mig.

CRC e fan helt kassa !
rouster skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > JKag har cyklat på en biltemacykel, den gick
> inte
> > sönder. Alltså är det inget fel på
> > biltemacyklar...
>
> Och med det vill du ha sagt att det inte är ok
> att ge positiva omdömen om en affär i en tråd
> som är negativt vinklad?

Det jag vill ha sagt är att jag tycker det är ganska onödigt och löjligt att alla som lyckats handla från CRC måste skriva i en tråd där det frågats om andra har haft liknade problem.

Försvinner problemen bara för att andra inte har dem??

Här är frågorna i tråden.
"kommer dom stå för d eller åker jag på´t ?
Är det jag som har haft extrem otur eller finns det fler som blivit drabbade flertalet ggr ? "

På vilket sätt är alla lyckade köp enns ett svar på någon av dem?

Självklart sjabblar inte CRC med alla ordrar, det rä det nog ingen som tror. Men att de har blivigt klart sämre med åren måste nog ses som ett faktum. Och det är oavsett om dina ordrar kommer fram eller inte.

CRC e fan helt kassa !
En gång fick jag min order gånger 2 till priset av en order. Jag skickade självfallet tillbaka det jag inte skulle ha. Har fö. övrigt aldrig haft några problem med CRC.

CRC e fan helt kassa !
Ville skrev:
> rouster skrev:
> -----
> > Ville skrev:
> >
>
> > -----
> > > JKag har cyklat på en biltemacykel, den gick
> > inte
> > > sönder. Alltså är det inget fel på
> > > biltemacyklar...
> >
> > Och med det vill du ha sagt att det inte är ok
> > att ge positiva omdömen om en affär i en
> tråd
> > som är negativt vinklad?
>
> Det jag vill ha sagt är att jag tycker det är
> ganska onödigt och löjligt att alla som lyckats
> handla från CRC måste skriva i en tråd där det
> frågats om andra har haft liknade problem.
>
> Försvinner problemen bara för att andra inte har
> dem??
>
> Här är frågorna i tråden.
> "kommer dom stå för d eller åker jag på´t ?
> Är det jag som har haft extrem otur eller finns
> det fler som blivit drabbade flertalet ggr ? "
>
> På vilket sätt är alla lyckade köp enns ett
> svar på någon av dem?
>
>
>
> Självklart sjabblar inte CRC med alla ordrar, det
> rä det nog ingen som tror. Men att de har blivigt
> klart sämre med åren måste nog ses som ett
> faktum. Och det är oavsett om dina ordrar kommer
> fram eller inte.

Sen när blev detta ett forum där man svarar på trådskaparens frågor slaviskt?
Jag skulle inte vilja ha dig som moderator här ;)

CRC e fan helt kassa !
Tycker mera att Villes inlägg visar att en persons påstående om ngts. kvalitet inte visar att det är en realitet i verkligheten.

Men.. som det brukar heta: Som man frågar får man svar! Dock inte på happy?

CRC e fan helt kassa !
Ville skrev:
> Det jag vill ha sagt är att jag tycker det är
> ganska onödigt och löjligt att alla som lyckats
> handla från CRC måste skriva i en tråd där det
> frågats om andra har haft liknade problem.
>
> Försvinner problemen bara för att andra inte har
> dem??
>

Så om någon snackar skit om en näringsidkare ska detta få stå oemotsagt eftersom trådstartaren inte frågat efter en nyanserad bild, utan bara ville ha medhåll i sin klagan?

Jag gillar nog Happy som det är, utan ditt förändringsförslag.

CRC e fan helt kassa !
Nöjd. Iofs bara två order, men ändå. La den senaste sent på kvällen den 20:e, fick den igår, 7 dar kan man säga. Med gratisalternativet.

CRC e fan helt kassa !
Anders G skrev:
> Det är sällan så att det tar 14 dagar att ta
> paketet till Sverige. Jag tror aldrig att jag har
> sett att det har tagit mer än 4 dagar för
> paketet att nå våran gräns, det verkar vara
> sedan problemen med leveranstiderna uppstår(som
> det skrivits om så många gånger tidigare). Det
> måste bero på vart man bor i landet har det
> funkar med shenker för dom har oftast varit
> snabba med paket till mig.

Amen to that. Ett snitt över gud vet hur många beställningar visar att Parcel Force/Schenker tar ganska precis en vecka till mig i Piteå. Har haft leveransproblem en enda gång och det var för att Schenker supit bort företagsdelen av adressen när paketet kom in i deras system. Just att adressera till en företagsadress är nyckeln för att Schenker ska funka smärtfritt.
Själva CRC har jag nästan aldrig haft problem med och enda gången det blivit strul hittills löste de det på ett bra sätt.

Senast redigerad av en moderator:
CRC e fan helt kassa !
De två senaste gångerna jag beställt från CRC fick jag på den första ordern en mosad Girohjälm med skrattretande dåligt emballage från CRC samt en discspecifik fälg trots att jag pängterat att fälgen skulle vara för fälgbroms. På andra ordern fick jag en defekt Cannondalepump.

Har tröttnat på att betala returfrakt och beställer nu hellre från H&S eller KanonActionSports i Tyskland.

CRC e fan helt kassa !
jag beställer mycket fr CRC... ALLA gånger har gått bra över 15 ordrar och aldrig fel...gör alltid 12-hundra order tar c:a 8 dagar ex helg. skickade retur tog 4 dagar ,,, jag vill påstå bra service , bättre än min erfarehet fr. CC jag kanske bara har haft tur..

CRC e fan helt kassa !
Kul att ni norrläningar för paketen snabbare än oss i Uppsala. :)

Jag är iofs supernöjd med både kundservicen, embalaget och innehållet i paketen från crc. Så just crc är bra, det är bara parcelforce och schenker som är inkompetenta så det står härliga till.

Jag har en kompis som tycker precis motsatsen till vad jag gör, alltså att crc är klantar och att parcelforce/schenker är bra. Alla har vi olika åsikter.

Men har borguddbros prylarna till samma pris eller ev. billigare än crc så tar jag hellre och köper där. Cykelavstånd till lagret och trevliga killar.

CRC e fan helt kassa !
rouster skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > rouster skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ville skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > JKag har cyklat på en biltemacykel, den
> gick
> > > inte
> > > > sönder. Alltså är det inget fel på
> > > > biltemacyklar...
> > >
> > > Och med det vill du ha sagt att det inte är
> ok
> > > att ge positiva omdömen om en affär i en
> > tråd
> > > som är negativt vinklad?
> >
> > Det jag vill ha sagt är att jag tycker det är
> > ganska onödigt och löjligt att alla som
> lyckats
> > handla från CRC måste skriva i en tråd där
> det
> > frågats om andra har haft liknade problem.
> >
> > Försvinner problemen bara för att andra inte
> har
> > dem??
> >
> > Här är frågorna i tråden.
> > "kommer dom stå för d eller åker jag på´t ?
>
> > Är det jag som har haft extrem otur eller
> finns
> > det fler som blivit drabbade flertalet ggr ? "
> >
> > På vilket sätt är alla lyckade köp enns ett
> > svar på någon av dem?
> >
> >
> >
> > Självklart sjabblar inte CRC med alla ordrar,
> det
> > rä det nog ingen som tror. Men att de har
> blivigt
> > klart sämre med åren måste nog ses som ett
> > faktum. Och det är oavsett om dina ordrar
> kommer
> > fram eller inte.
>
>
> Sen när blev detta ett forum där man svarar på
> trådskaparens frågor slaviskt?
> Jag skulle inte vilja ha dig som moderator här ;)

Hehe, Jomper har faktiskt vid ett av sina kanske lite svagare ögonblick lovat mig att jag på min 30-årsdag skall få hålla i moderatornycklarna för en dag..=D

Undra om han gör sitt bästa för att glömma det..=D

CRC e fan helt kassa !
Percylurse skrev:
> Lagt order idag. Det ska bli spännade att se om
> den kommer innan helgen.

kom du ihåg växelvajrarna? ;)

CRC e fan helt kassa !
Med översvämningsrea och frakt upp genom Sverige, lär inte två veckor stoppa för egen del..
Kollade på fakturorna för det här året.. Det bygger snabbt upp till en nätt liten summa! :-)
Jag som bara skulle...

CRC e fan helt kassa !
Det är ju bra att de har så månaga fraktvarianter.

Det är ju dock mindre bra att CRC själva är så jävla slöa på att få iväg saker att de dagarna man tjänar på frakten garanterat går förlorade på deras lager.....

CRC e fan helt kassa !
24/10 order läggs. Pengarna drogs från kontot.
5/11 Mejl eftersom jag tror att hela ordern väntar på några sketna bromsbelägg som är "ute ur lagret" där jag ber dom dela upp ordern, byta ut mot något som finns hemma eller bara skita i dom grejerna.

Kollar banken i helgen: 27/10 sätts pengarna in på mitt konto igen, så inget har alltså dragits.

Inget svar på mejl ännu. Upptaget på telefon. På hemsidan står det att ordern är "processing".

Börjar ana oråd...

/utanregnbyxormittinovember

EDIT: Kom fram på telefon och de var fantastiskt trevliga och tillmötesgående. Ska skickas idag eller i morgon. Vi får se...

Senast redigerad av en moderator:
CRC e fan helt kassa !
Jag har alldrig haft problem med CRC men fy fan va schenker är så jävla sega.. första gången beställde jag 2 cyklar å då tog det typ 14 dagar innan jag fick dom.. och nu har jag beställt två styren och lite små skit.. och dom har legat i göteborg sedan den 5e å jag får inte veta av dom vaför jag inte får dom eller vad som är felet.. å dom kan inte säga hur lång tid det tar innan jag kan få dom eller ens få veta när jag ska få dommmm

Stort hat mot Schenker jävla skit bolag.

Tillbaka
Topp