Crescent Kraft K50

Crescent Kraft K50
Fattar inte e-cykeltillverkare, varför envisas de med att trycka på 3x8/9 delat? När man har elskjuts så kan man nog klara sig utan 24 växlar. Men å andra sidan så lockar det väl målgruppen med både 24 växlar och motor

Crescent Kraft K50
Skall du cykelpendla/brukscykla och tror dig behöva en elcykel? Köp då en hybrid/stadscykel med skärmar, pakethållare och integrerade växlar. Skall du köra MTB i skogen och är fullt frisk, köp då en MTB utan motor, för 20' för du en högst kapabel riktig mountainbike. Är du bunden till Crescent så är Rask R50 en vettig hardtail

Senast ändrad:
Crescent Kraft K50
Det varierar. Cykla till jobbet, cykla med familjen, cykla med mina barn, Ta cykel istället för bilen.
Jag har ingen cykel idag och nu när vi fått erbjudande via min arbetsgivare så tänkte jag att ta tag i det.

Crescent Kraft K50
Tror du dig behöva en elcykel för dina ändamål, so be it, men då kvarstår min rekommendation ovan (oavsett el eller inte). Köp en vettig brukscykel då, som klarar att transportera dig i regn och dåligt väder, som klarar lasta matkassar eller annat. Som har betydligt mindre underhåll och bättre komponenter än det du länkade till (som var mer eller mindre skräp). Mer diskusison och tips om elcyklar har du i forumet länkat ovan

Senast ändrad:
Crescent Kraft K50
TS skapade en tråd på E ca 3 minuter innan TS skapade denna tråd. Alltså dubbelpost, där den första tråden hamnade i rätt forum och den senare tråden i fel forum.

Det var därför jag skrev vilket du redan har hittat redan i mitt första inlägg. Dubbelpost är sämre än felpost.

Crescent Kraft K50
Senast ändrad:
Crescent Kraft K50
Crescent Kraft K50
elwis4 sa:
Kassler sa:
elwis4 sa:
Tack för feedback Moros.
Jag tar diskussionen vidare i "rätt" forum.
Vill inte trampa på några tår
Tack och hej

Hej!

Vad bra att du fick sådan trevlig och bra respons på det här forumet=)

Förstår att du kommer rekommendera det till andra...

Det har vart sjukt kul att följa om inte annat ??.

Haha, förutom att jag tycker reportagen och testerna är kanon, köp och sälj är en guldgruva, så är faktiskt det roligaste att det alltid ballar ur =)

Hänger på många forum, men happyride har de bästa "originalen" när det gäller tangentbords riddare!

Tillbaka
Topp