Cresent (OBS Stora bilder!!!)

Dfs_tobbe

Ny medlem
Hej!
Jag har en kille på jobbet som cyklade dit, sedan var det uppför hem, så han orkade inte cykla utan gick istället, vilket resulterade i att cykeln står kvar på jobbet, vilket den har gjort i lite mer än 1 år...

Så ja tänkte lägga ett bud på cykeln för att he den som vintercykel, men vad ska man erbjuda?
Den är tydligen knappt använd...

Vill gärna veta lite mer om årsmodell, komponenter osv,....
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Senast redigerad av en moderator:
ursäkta kvaltien, hade bara med min mobilkamera, och den är inte direkt övertygande, men det är bättre än inget, ni verkar ju ha lite att berätta till bilderna iaf...

Enligt sadelvinkel så har din kollega extremt udda anatomi. lär ha kostat 4000 ny, bjud 1000. Lägre än det så lär den vara mer värd för din kollega än att han säljer den.

Tror sadeln är lös. Kanske därför kollegan inte ville cykla hem den? :) Gammal, men gängad gaffel funkar väl på vintern också. Acera fram, STX-RC bak?

Kolla hur sliten den är - drivlinan, fälgarna, allt annat... Om det är slitet: inte mer än 500-600. Om allt är fräscht och inte behöver bytas: 1000-1200.

Har precis en sån cykel, den har fungerat utan problem sedan jag köpte den. Monterade en gaffel strax efter inköpet, tog mig igenom FMT -99 och -00 samt Mörksuggan -05. Fungerar nu som pendelhoj, och det gör den med glans, har bara bytt slitdelar och frambromsen eftersom jag inte gillade den där bromsreduceringsprylen. En perfekt vintercykel om du får den till ett bra pris.

Såg trevlig ut, den bakväxeln gillade jag på min Bjarke. Cykeln är ifrån 98 tror jag men tanke på att den inte hade v-bromsar 97 och då bara STX bakväxel.

Tillbaka
Topp