Crossmax Enduro VS Crossmax SL Disc

Har en lite fråga till er därute.
Har själv ett par Crossmax Enduro i nyskick.
Är det värt att speca upp sig till Crossmax SL Disc.
Skall ha dessa som tävlingshjul, har som träningshjul de nya mavic Crossride Svarta.

Vilka fördelar och nackdelar har Crossmax SL Disc gentemot Enduro

Har ute annons även i Happy/köp och sälj.

Kan även tänka mig att sälja Crossmax enduro till rätt bud

Markus

Vad väger du? Crossmax SL Disc är inte gjorda för sådana som mig ( 83-85 kg) då Mavic rekomenderar att du ska vara lätt för att kunna använda SL. Men du kanske är en sån där lätt liten ybercyklist som man vill bli =).

Jag funderade på SL innan jag betämde mig för Crossmax XL Disc vilka jag kommer att köra långloppscupen och en del xc-race på. Kör på Crossland nu under försäsongen.

Ser inga direkta nackdelar med SL om man inte är för tung.

Jo jag ligger på rätt sida om viktsträcket för dessa.
Bytte jobb till kontorstjänst från mek, så jag behöver allt att komma ner 5 kg för att få min rätta match vikt igen.
Match vikt 65 kg.

Tycker själv att Crossmax SL Disc är de snyggaste hjulen på marknaden.
XTR hjulen är helt ok också.

Hade Shimano 575 hjulen på min förra cykel en Röd GT Zaskar Race( Finns under våra hojar)

Markus

Hur kommer det sig att du just vill ha Crossmax SL? DT240nav med DT Comp ekrar, DT Brass/alu nipplar och DT XR 4.1d är lättare än Crossmax SL annars. kör du med Revolutionekrar blir det ännu lättare.

Håller med dig om Crossmax SL hjulen är väldigt annars, enligt mig bara discvarianten.

va köper du hjul för, flasha för andra eller för att få ett par lätta o fina hjul ? :D:D för mig är det sistnämnda självklart.

jag kör på ett par crossmax sl. dom funkar jättebra för mig. dom sitter en epic. jag har en ganska aggressiv körstil (läs, kan inte köra mjukt). Framhjulet är sisådär att ha på en sid sl. Kombinationen blir flexig. Får spänna ekrarna med jämna mellanrum..
mvh D

Tillbaka
Topp