Cube 2022 Nuroad C:62 ProVarumärke: CUBE

stenviken

Medlem

Cube 2022 Nuroa​

Varumärke: CUBE

Funderar allt oftare på att minska mängden landsvägspass. Gravel och lugnet uppe på skogen lockar i takt med att många bilister visar att de avskyr cyklister.

Dela gärna med er om åsikter angående graveln från Cube. Är förra årets modell värd 26 000 vid den här tiden på året. Mycket pengar.

Cube 2022 Nuroad C:62 Pro​

Senast ändrad:
Jag har en Nuroad C:62 med Shimano GRX 1x11.
Tycker den var bra specad för pengarna (köpte min för 20'), hjulen är vad som är lite tråkigt som standard men det är det i princip på alla cyklar som kostar mindre än 30'.

Bekväm cykel som har bra mix av sport/äventyr.

Jag tror att XXL ville ha 26 tkr och reade ut den för 20 tkr förra året. Att köpa 2022 års modell ny idag för 26 tkr skulle kännas surt.

Har provacyklat en inomhus och läst lite om den. Tycker @xzbatt sammanfattning väl speglar det intryck jag fick. För min del föll det på att den då bara fanns med singelklinga (åtminstone hos XXL). Så är inte längre och jag skulle rekommendera dig att noga tänka igenom om du vill ha singel- eller dubbelklinga.

Tycker mig se en tendens till att cykelpriserna är på väg nedåt, även om de fortfarande är mycket högre än innan pandemin. Gravel är väl den kategori som har hållit emot längst, men även inom den har det börjat komma erbjudanden.

Jag tror att XXL ville ha 26 tkr och reade ut den för 20 tkr förra året. Att köpa 2022 års modell ny idag för 26 tkr skulle kännas surt.

Har provacyklat en inomhus och läst lite om den. Tycker @xzbatt sammanfattning väl speglar det intryck jag fick. För min del föll det på att den då bara fanns med singelklinga (åtminstone hos XXL). Så är inte längre och jag skulle rekommendera dig att noga tänka igenom om du vill ha singel- eller dubbelklinga.

Tycker mig se en tendens till att cykelpriserna är på väg nedåt, även om de fortfarande är mycket högre än innan pandemin. Gravel är väl den kategori som har hållit emot längst, men även inom den har det börjat komma erbjudanden.

Tack för goda råd. Med is i magen kanske priset sjunker aningen i oktober. Provade cykeln idag. Men några travare angående lägre pris ledde ingenstans vid mitt besök i butiken i Dalarna.

XXL i samma stad har inga cyklar kvar som passar mig.

De här att med singelklinga på mer än endast MTB är jag nyfiken på.

Kan du förtydliga vad du menar?

Singel- eller dubbelklinga på en gravel är smaksak. Vissa tycker att singelklinga funkar. Jag tycker att med singelklinga blir det antingen för litet spann mellan lättaste och tyngsta växeln och/eller för stora steg mellan växlarna. Därför väljer jag dubbelklinga.

Tack för goda råd. Med is i magen kanske priset sjunker aningen i oktober. Provade cykeln idag. Men några travare angående lägre pris ledde ingenstans vid mitt besök i butiken i Dalarna.

XXL i samma stad har inga cyklar kvar som passar mig.

Jag tycker du ska ta en titt på Canyon Grizl CF också. Jag hade egentligen helst köpt en sån men den fanns aldrig i lager och så dök Cuben upp till bra pris så då slog jag till?

Jag tycker dom annars är jämförbara i pris/prestanda, men Canyon vinner med fler fästpunkter vilket jag hade sett som en bonus?

Kan du förtydliga vad du menar?

Singel- eller dubbelklinga på en gravel är smaksak. Vissa tycker att singelklinga funkar. Jag tycker att med singelklinga blir det antingen för litet spann mellan lättaste och tyngsta växeln och/eller för stora steg mellan växlarna. Därför väljer jag dubbelklinga.
Jag föredrar också dubbel-klinga eftersom det ofta blir minst 50% asfalt med min gravel. Men skulle jag köra 90% grusväg/stig skulle jag nog föredra singel-klinga..

Jag köpte en Nuroad C:62 pro i våras när den var nedsatt till 20k på XXL. Till det priset kändes den helt klart prisvärd och jag är väldigt nöjd.

Hade gärna sett lite fler fästpunkter även om jag inte haft behov av det ännu.

För mig som bor i ett kuperat landskap passar 1x11 bra. Hade jag bott någonstans plattare hade jag nog uppskattat tätare steg och 2x11 mer.

Tillbaka
Topp