Cube AMS 100 2021 M eller L?

Granbark

Medlem
Ligger mitt emellan storlekarna enligt Cube/ÅF. Är 180 cm lång med gren 85 cm. Kommer cykla 1/3 grus, 1/3 stig, 1/3 stökig stig. Någon som har erfarenhet av cuben eller några kloka tankar i allmänhet, vilken storlek ska jag gå på?

Jag har ingen erfarenhet av den men tittar man på reach så är L bara 434 mm, för den nya modellserien har de ökat reach med några cm (men fortfarande konservativt jmfrt med progressiva märken), jag föreslår att du väljer L om inte du har väldigt korta armar i relation till kroppslängden. (Tittar man på t ex nya Scott Spark så är reach för M 441 mm.)

Jag hade lätt sattsat på 2022 års modell. Det är ett generationsskifte, ny geometri och annan design. Nuvarande modell har lite väl old school geometri..

Jag hade lätt sattsat på 2022 års modell. Det är ett generationsskifte, ny geometri och annan design. Nuvarande modell har lite väl old school geometri..
Intressant synpunkt! Vet dock att 2022 års modell hamnar nästan 20 000 kr över årets modell (på rabatt) så börjar kännas lite svettigt. Men misstänker att det finns fler cyklar med lite modernare geometri för samma penning som CUBEn...

Tillbaka
Topp