Cube LTD 29 2013

Eizo

Medlem
Cube LTD 29 2013
Efter att äntligen bestämt sig för en cykel så var det med glädje jag såg att det äntligen fanns i lager hos BD. Det är 2013 års modell som finns i webshoppen. Kollar specarna lite snabbt. Ser att dom bytt gaffel från Rock Shox Reba RL till Rock Shox Recon Silver TK Air. Vad jag förstår sä är det en lite "billigare" gaffel. Noterar att den heter Cube LTD, kan det vara så att det kommer en PRO med bättre gaffel. Lite besviken blev jag när det är samma pris som tidigare men sämre utrustad.

Någon som har mer info?

EDIT: Hittade en LTD Pro 2013 och där sitter en Manitou Marvel TS Air 29, 100mm. Pro kostar ytterligare 100 €.

Senast ändrad:
Cube LTD 29 2013
Jag var inne och tittade häromdagen också och noterade samma sak. Det verkar som man har "nedgraderat" modellerna ett pinnhål komponentmässigt jämfört med 2012:orna.

Jag gissar att Cube säljer såpass bra att man vill öka på marginalerna lite. Kan kanske bli ett skott i foten dock eftersom man ju på samma site konkurrerar t ex med extremt prisvärda Radon.

Själv hade jag nästan bestämt mig för en Cube, men då de var slutsålda öppnade jag plånboken ytterligare och beställde en Canyon.

Cube LTD 29 2013
Eizo skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som sett en 2012 i storlek 21" till bra
> pris?
>
> Hoppas inte Radon går samma väg som Cube och
> nedgraderar nästa årsmodeller.

Risken finns att Radon gör likadant med tanke på att priserna är lägre än 2012.

Cube LTD 29 2013
mir skrev:
> Risken finns att Radon gör likadant med tanke på
> att priserna är lägre än 2012.

Vad menar du med att priserna är lägre än 2012?

Cube LTD 29 2013
Eizo skrev:
> mir skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Risken finns att Radon gör likadant med tanke
> på
> > att priserna är lägre än 2012.
>
> Vad menar du med att priserna är lägre än 2012?

Man kunde bläddra i deras nya katalog på FB för några dagar sedan.
Tyvärr var den borttagen nu. Men i den så verkade iallafall Team modellerna vara sänkta med 100 Euro. T ex Team 7,0 som i är kostade 999 Euro låg på 899.
Nu är ju självklart detta ingen garanti att det är dom spikade priserna men kanske en hint

Cube LTD 29 2013
Jag är ny här på Happy, så vid eventuell felskrivning, vänligen såga mig inte FÖR hårt ;)

Angående gaffeln så hade jag en Recon Silver TK på min tidigare Trek Cobia! Inget fel på den gaffeln, dock hade jag problem med den 3 ggr under en två månaders period! (Kanske ett måndags ex)

Cykeln blev stulen så köpte istället 2013 års modell av Trek X-Caliber där det sitter just en Rock Shox Reba!

Jag är ganska nybörjare MEN, jag kände stor skillnad på gaffel och gaffel och skulle alla dagar i veckan föredra en Reba för en Recon!! Man kände mycket mer kvalitet i Reban, samt att den vara mer distinkt men fortfarande väldigt följsam!

Kan även rekommendera hela cykeln (Trek X-Caliber 29er 2013) där komponenter tillsammans med cykelns egenskaper är väldigt trevliga!

Cube LTD 29 2013
Hej,

Letar Ni efter Cube modeller så skulle jag definitivt lyssna mig för ute hos Bikevillage i Saltsjö-boo, grymt bra butik med bra priser. Prata med Carl-Fredrik och hälsa från Henrik..

Tillbaka
Topp