Cube LTD Race 2008, Just beställd! :D Läängtar!

Jag beställde min LTD Race från Bike-Discount den sista april, betalade via banköverföring den 2:a maj och har ännu ej heller hört något från dem där nere. NI som beställt från Bike_Discount, har ni fått någo slags bekräftelse på att de íaf börjat pilla med cykeln eller dyker den bara upp en dag?

Du borde få bekräftelse.. Kan du inte gå in och se orderstatus på deras hemsida??

Nu helt plötslitgt efter direkt kommunikation med en på säljavdelningen på CRC står min order under "processing" istället för "new" Weiii.. cykla nästa helg kanske? :P

Nä!! Nu har jag cancelerat det köpet från CRC.

De skall sätta tillbaka mina pengar på kontot säger dom.. Undra när det sker :/

Nu tänker jag beställa en lika dan fast från bike-discount.de och hoppas på att dom är proffsigare.

Ge mig ett lycka till, eller säg att jag är dum i huvudet! :P

/M.

nordberg_84 skrev:
-------------------------------------------------------
> Du borde få bekräftelse.. Kan du inte gå in och
> se orderstatus på deras hemsida??

Nix, eller, om detta är orderstatusen (länken nedan) så ligger jag nog risigt till. Hur som helst så blir det nog ingen premiär Happyride för mig imorgon..... surt sa räven.

http://farm3.static.flickr.com/2396/2478488703_3c7d4aaced_o.jpg

---------
Lasse

Haha, jag kan få en Cube LTD Race 2008 för 11 000 av sportson.. 700kr mer käns ju inte fel. Ingår det ju service, och det är lättare vid reklamationer. =)

Beställde själv först från CRC, SIDI skor/byxor samt Cube Race med två separata order. skor/byxor kom snabbt men stock statusen på cykeln flyttade fram sitt datum två veckor utan att jag fått någon leverans, ringde till dem och de sa att jag skulle komma med i nästa leverans vilket jag inte gjorde så ja la min beställning på Bike Discount istället. De sa att det skulle ta ca tre veckor från beställning till leverans vilket det också gjorde, de skickar bara ett mail för att bekräfta order samt ett när cykeln skickas, sedan har DHL Tyskland en kass sida så det är svårt att följa upp hur det går. Leveransen gick dock på tre arbetsdagar. Kanonscykel annars, ni kommer inte att bli besvikna!!

Imorgon kommer killen från sportson ringa och meddela om han fått tag på någon cube från fabriken i tyskland eller inte, han hade ingen blåvit 18" kvar..

Om de har det gissade han på att jag hade den innan helgen och det skulle kosta mig 11000.

Fint faktiskt, får den nog till gbg med, där jag bor. =)

Har just talat med säljavdelningen på Bike-Discount ang min LTD Race som jag beställde den sista april. Enligt killen i andra änden så väntar Bike-Discount själva på att få hojarna från fabriken. Jag vet inte hur de prioriterar där nere, men enligt snubbe A så trodde han att i sista veckan av maj skulle min hoj komma in. Sen skall de i sin tur bygga ihop den osv osv....slutar alltså med att jag var tvungen att avbeställa eftersom jag MÅSTE ha en cykel inför Hestra rejset den 7:e juni...
Men då visar sig Bike-Discount från sin goda sida och säger att:
"du kan ju ta en LTC CC Messenmodell 2008 istället då det är i princip samma hoj, och den har vi inne på lagret".
"Javisst" sa jag.
Då sa kille A att:
"Då kan du få ett supernajs pris eftersom du verkar behöva det"
...och då sa jag:
"javisst" och vips så fick jag en massa €€ i €€ i credit i deras webshop. Och en cykel är på väg.

Den är riktigt lik faktiskt. Tror det som skiljer är att det "bara" är deore reglage. Men istället har den XT vevarmar.

Jag fick samma erbjudande av sportson i trollhättan. Men valde att vänta "en vecka enligt dom" på den andre. Främst för att jag vill ha den blåvita. =) (Dom hade CC 18" svart inne)

Hur mkt fick du tillbaka??

/M.

Fan va nice ändå! SÅ du fick en CC för 1000 kr mindre och det är i princip samma hoj :) Kan du ju handla goa skor för =).

Fick mina Endura baggy shorts idag, samt gaffelpump.

Shimano-dojjor och camelbacken kommer antagligen imorgon.

Beställde även ett par Shimano 647 pedaler idag. Alla tillbehör har jag köpt från

http://www.wiggle.co.uk.

Snabb leverans och fraktfritt över 50pund. =) Beställt tre paket därifrån nu. De "dispatchar" alltid typ inom 3-4h. De kanske är några kronor dyrare på komponenter än CRC. Men det verkar gå snabbt och funka. =)

Önskar att sportson ringer på Fredag och säger att jag kan hämta cykeln. Men det är för snabbt för att vara sant. Men kanske tisdag nästa vecka. =)

/M.

Tillbaka
Topp