Cube, Specialized, Scott?

PAT-MAN

Ny medlem
Cube, Specialized, Scott?
Vilken cykle skulle passa bäst för XC körning på seriös nöjes körning.
Ska gärna vara en cykle man kan bygga lite på i framtiden.

Specialized Stumpjumper Expert 2007
http://www.haggs.nu/catalog/product_info.php?manufacturers_id=51&products_id=1241

Cube Elite HPC K18 2007
http://www.haggs.nu/catalog/product_info.php?cPath=179_181&products_id=1162

Scott Scale 35 2007
http://www.haggs.nu/catalog/product...=1403&osCsid=c625e92bee3be2e46f8debe3dace7cba

Kona Hoss Deluxe 2007
http://www.pedalogerna.com/product_info.php?cPath=8_90_94&products_id=734

Jag är ledsen att länken till cyklen inte kommer upp direkt.

TACK!

MVH SAGMAN

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA, tack.
 
Senast redigerad av en moderator:
Cube, Specialized, Scott?
Inte Konan iaf. Den är ingen XC-hoj men kan ju användas för nöjeskörning såklart. En XC-hoj brukar man oftast vilja bygga lite lättare och det tror jag är svårt med en Hoss.
 
Cube, Specialized, Scott?
ja det är ju en smaksak mellan scott eller cube tycker jag, borde det stå emellan. Konan är för tung för XC cyckling. Specialized har jag ingen erfarenhet av att cyckla. Tänk bara på att scott cyklarna kan man gå upp en storlek på mot normalt jag cyklar med 17,5 på min trek men med scott hade jag 19 förut utan problem.
 
Cube, Specialized, Scott?
okej.
Min cykel jag har nu har jag insätt att jag köpt för stor ram på, inte på vägarna, men i skogen blir den lite bökig.
SCOTT SCALE 20/30 verkar vara rätt fina tycker jag också : )
Men måste man byta mycket komponenter på en SCALE 20 tex ?
Gafflen?

// Sagman
 
Cube, Specialized, Scott?
PAT-MAN skrev:
-------------------------------------------------------
> Men måste man byta mycket komponenter på en
> SCALE 20 tex ?

Nej!!

> Gafflen?

Nej!!

Det är ju en cykel som väl ligger runt 25.000:-?? Bara finfina saker på den.

Iväg och köp nu!!
 
Cube, Specialized, Scott?
Väldigt stort spann på prislägena (ca 11 för Hossen till nära 23 för Stumpjumpern. Ligger budgeten på det senare är väl skiljevägen Carbon eller alu-ram!? Cuben får väl räknas som klart mest prisvärd, verkar raceready på pappret. Men är den inte lite halv-fultysk? (dvs kan ha en del icke-matchande prylar etc). Scale 20 kostar väl runt 30 papp men Scale 30 ligger under 23.000. Den senare behöver dock bättre hjul för att matcha carbonramen. Stumpjumpern är ett säkert kort om du vill vara kvar i alu-åldern...
 
Cube, Specialized, Scott?
Stumpjumpern firade 25 år jubileum förra året... Inte många modeller som funnits så länge. Ritigt fin, bra grejer rakt igenom. Gaffeln är perfekt, lätt men styv! Men absolut inget fel på scott heller, tror till och med att på 07 modellen är det utbytbart växelöra. vilket inte var fallet innan(scott).
Ju mer du betalar desto bättre cykel, enkelt översatt.
 
Tillbaka
Topp