Cubes MTB-handtag?

Cortina

Medlem
Cubes MTB-handtag?
Har en Cube Ltd Race med standard gummihandtag "Cube Performance Grips". Dessvärre tycker jag att de är ganska osköna efter nån timme i sadeln.

Någon som vet om de alterantiva handtagen "Cube Fritzz Grips"
(på crc:s sida http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=cube+grips )
med skruvfästning är bättre/annorlunda eller om de är identisk gummiyta fast med skruvfästning?

De som sitter på Reaction heter enligt Cubes sepec: CUBE Ultralight Screw-On-Race-Grip.

Någon som har en Reaction som vet ifall det är de med "skumgummi", dvs de som crc kallar "Cube Race Grips"? Är de bra? Jag har aldrig provat skumgummigrepp.

Cubes MTB-handtag?
Måste du just ha Cubehandtag? De lock-onsen jag provat tycker jag känns hårda jämfört med vanliga handtag som bara är påsatta. BBB foam för en 60kr t.ex. är grymma och finns hos väldigt många butiker

Cubes MTB-handtag?
Jag hade Cube Performance Grips på min Cube bytte till Cube Race Grips, ångrar det inte jag gillade skumgummihandtaget.
Polarn hade Cube Race Grips och han slet ut dom på 1 år ungefär men det kan det vara värt.

Cubes MTB-handtag?
Tack för riktigt snabba svar. Nej, jag behöver inte ha Cubes handtag, men en hundring extra kan det ev få kosta om de inte är sämre. Iaf så länge cykeln är ngtsånär ny.. Kanske får testa skumgummi.

Fast har haft lock-ons av annat märke på en äldre cykel och de var i all fall inte lika osköna som Cubes Ltd-standard "Performance". Men på bilderna ser Cubes gummigrepp med och utan låsning väldigt lika ut, så misstänker att ytan är densamma, mindre sköna.

Cubes MTB-handtag?
Tycker helt klart att du skall testa Cube Race Grips.

IMG_0700.JPG ht=544

Tillbaka
Topp