Cushcore erfarenhet. Hur är det med Rimpact mfl?

StaffanBolminger

Aktiv medlem
Ja, det är uppenbarligen så att de gör nytta.
Se bild på min Cushcore. Jag kan räkna till 35 genomslag under senaste halvåret.
Jag funderade på att byta till Rimpact eller deras nya PRO-variant för att man tjänar typ 100-150g per fälg, men nu när jag sett detta lär jag inte byta... Cushcore har räddat min fälg. Den har klarat sig.
Hur är erfarenheten från er av Rimpact och andra fälgkorvar? Har ni också genomslag? Pros / Cons?

En sak som jag också kan konstatera är att det är ju de vassa kanterna på fälgen som slagit genom (jag har Bontrager Line PRO 30, kolfiber). Om de ger upp så kommer jag söka efter fälgar med bredare och mjukare kanter.
C45FD732-71B2-48F7-9C8A-0DBF1E0674F4.jpeg

Vi ses i skogen! //S..

Har rimpact i där bak (den meningen går ju att misstolka...) o den har väl sätt liknande ut. Kanske att mina jack går något djupare ner i korven.

Bredare fäljkant som du nämner ökar ju dessutom motståndskraften för buckling/spräckning. Men tyvärr ökar ju då också vikten på fäljen.
Skulle vara spännande att se en jämförelse av rimpact standard och pro-varianten, typ halva korven av varje sort så de blir utsatta för samma behandling

Tillbaka
Topp