Custom Mtb för rimliga pengar

_Peppen_

Ny medlem
Börjar långsamt att ge upp drömmen om att pendla på racer på grund av obefintlig vägskötsel. Så jag får ställa in siktet på en cykel som kan hatera golfbollsstora stenar och centimeterdjup lervälling på vägen.

Kruxet är att jag tycker att cykeln skall vara fin. Har varit hos cykelhanlaren och kan säga att jag inte känner något habegär direkt. Trekantiga ramar och försänkta logotyper och lågpris komponenter.

Kan jag gömma att moda, bygga, köpa, fixa till en cykel som påminner om de nedan för 6000kr. Rent estetiskt alltså.

http://oldglorymtb.com/wp-content/uploads/2012/10/mosaic_titanium_mtb.jpg

Jag är normalbegåvad och har tiigång till verkstad och är inte rädd för tålamodsprövande arbete.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    62 KB · Besök: 26
Ja, det beror väl på hur mycket prylar du redan har. Du skriver inget om det.

Du skriver Custom, och för mig betyder det skräddarsytt i meningen att ramens mått är individuellt anpassade.

I vilket fall; en Titan-ram från någon kinesisk leverantör kanske kan vara något?
Du får utseendet och du får en ram som klarar tuffa förhållanden.
Runt 5-6000 blir det väl.

6000 kr är inte mycket om ALLT ska rymmas i den budgeten, och om det dessutom ska vara något roligare än de cyklar som finns i butik för de pengarna; såvida du inte fyndar något på rea från Wiggle eller någon annan av alla dessa handlare på nätet.

6000 kr är rätt långt ifrån vad det kostar att bygga ihop sin egen mtb. Du får en fultysk med en förmodligen ganska sunkig gaffel för dom pengarna.

Tillbaka
Topp