CX-däck tubeless

CX-däck tubeless
emmer sa:
NickPick sa:
Grovmönstrat fungerar ju alltid. Måste vara bäst för tävling iaf?
Är det torrt och/eller hårt, mycket sand eller is och fruset så brukar väl filmönster med låga kantdobbar bara bäst - men de släpper ju lite plötsligare (IMHO)

Ja verkligen. Horse for courses, men ett lerdäck bör ju vara bäst flest av alla gånger, iaf på CX som inte innehåller typ asfalt eller liknande.

Plötsliga släpp är iaf lättare att hantera bak än fram, så jag kör med terra fram och tracer bak ändå.

CX-däck tubeless
De fälgarna är prisvärda, naven däremot är sådär..
Är man bara trygg med att byta lager själv så är det lugnt.

Kompisarna gillar vittorias nya TNT-däck.
De gamla var lite traktor, men de nya är tydligen bra.

CX-däck tubeless
Donnelly har fixat till sina PDX så att de håller 33mm. De verkar funka kanon.
Jag tränar på vittorias terreno wet nu och är supernöjd med dem.
Enda nackdelen är att de rullar fett tungt på hårt underlag, men på gräs och lera är de grymma.
/J

CX-däck tubeless
Undrar detsamma. Beställde terreno mix 33 idag som ska köras tubeless. Var sugen att testa x-one allround med.

Mer erfarenhet av bra 33 tubeless cx däck?

CX-däck tubeless
Har också fått hem ett par Vittoria Terreno Mix som jag tänkt köra tubeless på. David Eriksson på Art-V rekommenderade dom (han kör på tub iofs). Han sa att han körde på dom typ hela säsongen förutom på två tävlingar då han körde med lerdäck. Verkar lovande!

CX-däck tubeless
Härligt! Fick även ja tips från folk som kör mycket av mix däcken. Var sugen å slå till på tubhjul men dessa kommer nog bli bra,

CX-däck tubeless
Det verkar faktiskt finnas många bra tubeless cxdäck.
Specialized gör ju enbart två modeller sedan byter till gripton, och Vittoria typ 3 modeller? Verkar räcka rätt bra.
Schwalbe på cx har jag inte provat men rocket ron måste ju vara rätt allsidigt.

CX-däck tubeless
Jag kör Vittoria Terreno Mix på torrare underlag just nu.
Är positivt överraskad över hur bra de håller och känns. Har varit nere runt 0.9 bar utan Burp.
Bra fälgar förvisso...

Är jättesugen på att testa michelins nya superlätta däck. Ska bli spännande när de kommer. Misstänker dock att så lätta däck kräver lite mer luft för att inte släppa.

Schwalbe, funkar som pendlingsdäck och grusdäck, för övrigt hatar jag dem. Sätter igen direkt och känns som att cykla på massivt gummi.

Bontrager cx3 team issue känns bra, har inte testat själv men gillas av kompisarna.

Är det blött, lerigt och jävligt är det fortfarande Dugast Rhino som gäller :)

CX-däck tubeless
Körde hela förra säsongen med Vittoria Terrano Mixed och Wet.
Mkt nöjd.
Fick dock välja 31 mm versionen som blir precis under 33 mm på mina ENVE fälgar med 21 mm innerbredd.

Tillbaka
Topp