cx-däck

JakobGawlik

Aktiv medlem
cx-däck
Challenge grifo eller baby limus ?
Tänker på blandade och lite torrare underlag, har redan ett par limus för grisande.

Körde på baby limus förra året, men var inte helt övertygad.
Är grifo bättre, eller ska det vara baby limus???

Spelar det roll om det är team edition eller pro ?
/Jakob

cx-däck
Jag har använt Baby Limus som allround hela förra säsongen och två tävlingar på denna. Tyvärr har jag inte kört tillräckling på Grifo för att kunna ge ett uttalande om skillnaden.

cx-däck
TE är stummare i casingen så om man inte är proffs och/eller tänker köra på 1 bar är nog Pro "gott nog". Sen får du ursäkta, vi raljerar nog bara lite. Beroende på vart du kör mest och hur torrt det brukar vara kanske Chicane är en bubblare?

cx-däck
Edit: Om jag hörde rätt fast det inte intresserar mig direkt: Small Bird var populärt bland hemmaåkare i helgen.

Senast ändrad:
cx-däck
Chicane verkar vara en bra ide, men är nog bara till att glömma om det regnar.
Jag misstänker att det torra vädret lider mot sitt slut snart och att mina limus får användas oftare och oftare.

Jag hade ju gillat att kunna trycka på på rakorna, men med tanke på att mina knän bär alldeles för mycket spår av dålig kurvtagningsteknik bör jag nog ha bra grepp. Small bird verkade ju vara kanon, men sen är det ju det där med tillgång...
Baby limus verkar bli valet. Så har jag täckt upp för det mesta och kommer kanske lida lite om det är snustorrt.

Har kört på flexus primus 32 ett tag nu och jag hade kunnat gilla dem, men de släpper greppet om man trycker i kurvorna.
Gillar inte det riktigt.

Edit: Vad sägs om den helt galna kombon med chicane bak och baby limus fram??

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp