Cx däck

Cx däck
Cx däck
iing9802 sa:
Hehe ja det var de bruna sidorna som var själva grejen , iaf jag kommer tycka min cykel blir skitsnygg ;)
Men jag tackar för tipset iaf

Är det inte viktigare med bra lätta däck? Än tunga ovikbara bara för färgen?

Och vad för underlag kommer de gå på är rätt adekvat fråga när det gäller däck?

Cx däck
Jag har kört på Vittoria CX däck (XG och XM) och varit sjukt nöjd. likaså Schwalbe. Från CS-PRO som jag har på min gravelbike till Rocket Ron Evo och Furious Fred Evo. Schwalbe däcken håller fint o rullar fort. Jag köpte gråa Vittoria CX däck som såg riktigt coola ut men har inte sett dem på länge.
Håll dig så långt du kan från Continental CX speed.
Efter att ha haft problem med att ett par mer eller mindre självförstörde sig så lade jag på utbytesparet på stadscykeln o tänkte slita ut dem. Helt oanvända men var i skåpet ett halvår. 3 månader senare så har i stort sett alla skarvar separerat och kanttråden är ostabil. Nu är de i papperskorgen för jag vågade fasen inte cykla på dem.
Greppet är fint och de är bra prissatta men livslängden är ca 3 månader sen är de förstörda även om de knapp är slitna i gummit.
4 däck än så länge och alla har samma problem. Mina Conti GP som jag fick på racern släppte också i väven runt kanttråden men de höll i en säsong så de behöve bytas i vilket fall. Bifogar bilder så folk ser att jag inte hittar på.

Bilagor

• 20160918_181003.jpg
    20160918_181003.jpg
    149.8 KB · Besök: 16
  • 20160918_180926.jpg
    20160918_180926.jpg
    131.4 KB · Besök: 15
  • 20160918_181033.jpg
    20160918_181033.jpg
    146.5 KB · Besök: 16
Cx däck
Jag cykelpendlar med den på asfalt men förlänger den på grusväg ibland 30km grus. Förstår att det inte finns ett däck för allt med lite lättrullat får det nog vara i första prio sen om det är tungt tror jag är marginell skillnad för mig, tycker de där beiga sidorna andas cx och är snyggt och det är väl åxå en aspekt i cykelvärlden om ngt :)

Cx däck
Stumpy sa:
@Annors: Dunlopventil. Det var oortodoxt. ;)
Jo nu är det ju på fulhojen och där är hålen i fälj för Dunlop. Orkar inte köra med insatser för presta.
Sen så är det trevligt att pumpen på stationen går att använda när man behöver lite boost ibland.
Men däcken är skit i vilket fall.

Cx däck
Så där har mina cx speed också sett ut men jag har bara dragit bort den lösa tråden och cyklat vidare utan problem.
Dock funderar jag på om det inte motiverar ett köp av ett par Grand bois istället (för min del) hmmm ?

Cx däck
Kör på Continental CX speed däck, (vikbara)
Mina har hållit utan några problem, pendlar med däcken och det är ca 90% asfalt som dom rullar. Dock bara kört ca 100 mil på dom än så länge. Väldigt nöjd hittils med dom.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp