Ska ju Eurosport också göra som jag förstår det?Discovery+ kör både WC och US/CAN racen direkt och i efterhand.
GCN visade inte CX-WC förra året heller, men då kunde man se de live på genom UCI. Nu är vi blockade där med.Verkar som UCI har glömt bort Sverige helt, vi är helt blockade överallt :-(
extra trist när man köpt GCN med tron att dom fortsatt skulle visa världscupen.
Går det att komma runt via VPN kanske?GCN visade inte CX-WC förra året heller, men då kunde man se de live på genom UCI. Nu är vi blockade där med.
Det gick utmärkt att kringå med VPN... :-)Går det att komma runt via VPN kanske?
Du tänker på världscuppen 2022 antar jag, 2021 års säsong tog slut efter VM tidigt i vintras?Var sänds den? Verkar inte gå att se på GCN :-(
Verkar vara den ända möjligheten, kör Proton VPN gratis på Android och funkar mot GCN i alla fall, har inte testat mot UCI streamen men borde väl ta den också.Det gick utmärkt att kringå med VPN... :-)
Vad ställde du för fråga till Discovery?Jag har ställt frågan till Discovery sv.
Om rättigheter och vad som ska finnas i appen, t ex WC.Vad ställde du för fråga till Discovery?
GCN-appen säger för Sverige ingen WC, men Superprestige, X2O och Ethias.Om rättigheter och vad som ska finnas i appen, t ex WC.
Nu har jag med mailat.Jag har
Det här mailade jag igår:Någon som mailat SVT och frågat om dom kommer sända?
Följande svar fick jag idag:Hej,
nu när ni har köpt rättigheterna till cykel,
innebär det att ni kommer visa världscupen i Cyclocross i höst/vinter?
Mvh
WSMC
Exakt vad jag tyckte om svaret.Hahaha, det är så bra med ”kommunikatörer”
Goddag yxskaft![]()
Vilken skaffade du? Jag utvärderar Freedome från F-Secure nu och den är lite sisådär kan jag tycka. Kan exempelvis se reprisen på grabbarnas rejs från Waterloo men inte tjejernas.. Om det nu har med den att göra dvs...Och jag som nyss skaffade ny vpn för att kunna vara i GB
Edit: Såklart var det tack vare vpn jag kunde se det, tänkte inte så långt då det stod på svenska![]()
Jag har haft Integrity via ISP tidigare men de har bara SE och US. Skaffade NordVPN nu, funkar prima och många länder att välja mellan. Koden TCP (the cycling podcast) gav lite rabatt.Vilken skaffade du? Jag utvärderar Freedome från F-Secure nu och den är lite sisådär kan jag tycka. Kan exempelvis se reprisen på grabbarnas rejs från Waterloo men inte tjejernas.. Om det nu har med den att göra dvs...
Hur går det på EP nu (utan vpn)?
Fortfarande inget nytt svar från SVT och Lisa.......Exakt vad jag tyckte om svaret.
Testade att svara på mailet:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tue 10/12/2021 12:53 PM
To: SVT
Hej Lisa,
tack för svaret, dock missade du att svara på det jag funderande över.
Alltså:kommer SVT visa Världscupen i Cyclocross(egen disciplin, ej mtb, lvg, DH eller xc) i höst/vinter.
Hoppas att du förstår hur jag menar.
Mvh WSMC
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Utan vpn är första kommande loppet på fredag 15/10.Hur går det på EP nu (utan vpn)?
Ja, men nu ställde du ju en jobbig fråga som det inte fanns lättillgängligt svar på… :-)Fortfarande inget nytt svar från SVT och Lisa.......
Skulle du kunna ta en skärmavbild på svaret så kanske vi kan hjälpa till att tjata på SVT. Så onödigt att sitta på rättigheter och inte sända loppen.SVT har rättigheterna i Sverige.
Det är Daniel Lloyd på GCN som skriver det på Twitter.Skulle du kunna ta en skärmavbild på svaret så kanske vi kan hjälpa till att tjata på SVT. Så onödigt att sitta på rättigheter och inte sända loppen.
SVT ville väl bara åt VM-rättigheterna (inte ens alla VM-lopp), men sedan ingick det annat i paketet som de skiter i. Och det är ju säkert en resursfråga fr deras sida, det kostar ju att sätta av en kommentator både för att läsa in sig och sedan kommentera loppen.Skulle du kunna ta en skärmavbild på svaret så kanske vi kan hjälpa till att tjata på SVT. Så onödigt att sitta på rättigheter och inte sända loppen.
Bra. Skickade också ett mail med önskan om att de åtminstone skulle kunna tillåta andra att släppa geoblocken om de nu inte tänker sända självaPlågade SVT med ett mail och undrade var jag kan se CX-världscupen.
Hjälper väl inte, men de kan ju få reda på att vi vill se det.