Cx världscupen 2021-2022

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
AF4DFAD4-4445-4C76-AD27-3D5C04CC4A48.jpeg

Men den finns tyvärr inte med i tablån :rolleyes:

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Det verkar vara Superprestige-racen som går i Discovery+ appen. Dvs inte wc. Hur relaterar superprestige till wc? Flera namnkunniga fajtas i den förra.
69954D02-B060-4F98-AD87-F5AEE7DC9408.png

nisseson

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Om rättigheter och vad som ska finnas i appen, t ex WC.
GCN-appen säger för Sverige ingen WC, men Superprestige, X2O och Ethias.

Rättighetsbiten är intressant. Jag tror att CX-WC har tappats mellan stolarna. SVT sitter väl på rättigheterna men tänker inte visa något, och ingen har förhandlat fram lösningen som fanns förra året (att Sverige finns med i listan på lopp UCI visar i länder där ingen annan visar.)

Det kommer vara praktiskt med VPN fram tills att mediaindustrin och idrotten förstår att rättigheter på detta sätt är en produkt som slutade vara bra för 10 år sen eller mer...

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Discovery-supporten hade ännu sämre koll på vad som visas. WC verkar de inte ha.

Intressant med SVT rättigheter. Då handlar det ju bara om att trycka ut i Play.

WSMC

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Någon som mailat SVT och frågat om dom kommer sända?
Det här mailade jag igår:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej,
nu när ni har köpt rättigheterna till cykel,
innebär det att ni kommer visa världscupen i Cyclocross i höst/vinter?

Mvh
WSMC
Följande svar fick jag idag:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVT <kontakt@svt.se>
Tue 10/12/2021 12:32 PM

Hej WSMC!
Tack för att du kontaktar SVT.
Kul att du frågar :) Jajjemen, vad jag kan se så kommer SVT mellan 2021–2024 äga de exklusiva rättigheterna till bland annat cykel-VM med linje- och tempolopp och VM i mountainbike. Dessutom äger SVT rättigheterna till multi-VM i cykel som avgörs för första gången någonsin i Glasgow 2023.

Hoppas du kollar då!

Med vänlig hälsning,
Lisa
Kommunikatör

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WSMC

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Hahaha, det är så bra med ”kommunikatörer”
Goddag yxskaft 😂
Exakt vad jag tyckte om svaret.
Testade att svara på mailet:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tue 10/12/2021 12:53 PM

To: SVT

Hej Lisa,
tack för svaret, dock missade du att svara på det jag funderande över.
Alltså:kommer SVT visa Världscupen i Cyclocross(egen disciplin, ej mtb, lvg, DH eller xc) i höst/vinter.
Hoppas att du förstår hur jag menar.
Mvh WSMC
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spindelbenen

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Och jag som nyss skaffade ny vpn för att kunna vara i GB :rolleyes:

Edit: Såklart var det tack vare vpn jag kunde se det, tänkte inte så långt då det stod på svenska :ROFLMAO:
Vilken skaffade du? Jag utvärderar Freedome från F-Secure nu och den är lite sisådär kan jag tycka. Kan exempelvis se reprisen på grabbarnas rejs från Waterloo men inte tjejernas.. Om det nu har med den att göra dvs...

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Vilken skaffade du? Jag utvärderar Freedome från F-Secure nu och den är lite sisådär kan jag tycka. Kan exempelvis se reprisen på grabbarnas rejs från Waterloo men inte tjejernas.. Om det nu har med den att göra dvs...
Jag har haft Integrity via ISP tidigare men de har bara SE och US. Skaffade NordVPN nu, funkar prima och många länder att välja mellan. Koden TCP (the cycling podcast) gav lite rabatt.

WSMC

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Exakt vad jag tyckte om svaret.
Testade att svara på mailet:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tue 10/12/2021 12:53 PM

To: SVT

Hej Lisa,
tack för svaret, dock missade du att svara på det jag funderande över.
Alltså:kommer SVT visa Världscupen i Cyclocross(egen disciplin, ej mtb, lvg, DH eller xc) i höst/vinter.
Hoppas att du förstår hur jag menar.
Mvh WSMC
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fortfarande inget nytt svar från SVT och Lisa.......

ooms

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Skulle du kunna ta en skärmavbild på svaret så kanske vi kan hjälpa till att tjata på SVT. Så onödigt att sitta på rättigheter och inte sända loppen.
SVT ville väl bara åt VM-rättigheterna (inte ens alla VM-lopp), men sedan ingick det annat i paketet som de skiter i. Och det är ju säkert en resursfråga fr deras sida, det kostar ju att sätta av en kommentator både för att läsa in sig och sedan kommentera loppen.

Men det de nog inte tänkt på är att de ju förstör för de som är genuint cykelintresserade när de gör så här, iom att de blockar sändningar som annars skulle gått att se i Sverige så som nu sker i GCN och Eurosport. Det kan det ju vara värt att påpeka för dem, så kanske de tänker till inför framtiden alt att de kanske kan släppa tillbaka rättigheter på det de själva inte sänder.

voidolf

Aktiv medlem
Cx världscupen 2021-2022
Plågade SVT med ett mail och undrade var jag kan se CX-världscupen.
Hjälper väl inte, men de kan ju få reda på att vi vill se det.
Bra. Skickade också ett mail med önskan om att de åtminstone skulle kunna tillåta andra att släppa geoblocken om de nu inte tänker sända själva

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer