Cyclecomponents

Grappa

Medlem
Cyclecomponents
Läste här att CC skärpt till sina leveranser så jag lade en order för två veckor sen, ordern har nu varit klar att skickas i en vecka men man har ännu inte fått iväg den då lagret är överbelastat... Jag tycker det är skitdåligt, på ekonomiavdelningen verkar man vara fulltaliga i alla fall för betalningen kunde man ta hand om omedelbart. Dom har bra priser och utbud men vad hjälper det när man aldrig får grejorna..?

Cyclecomponents
Som näthandlare är man van vid snabba leveranser och snabba svar. Jag beställde grejer därifrån i måndags tror jag och de är på väg så jag borde kunna hämta ut paketet idag. Det är inte snabbt, men det är inte direkt orimligt långsamt heller.

Två veckor är lite i överkant. Samtidigt är det svårt för säsongsbetonade butiker att hålla kapacitet. Plötsligt blev det vår och då vill alla köpa grejer, och då blir det lite överbelastat.

Du kanske skojar, men betalningar går ju automatiskt, förmodligen ingen manuell handpåläggning där.

Cyclecomponents
Det funkar ibland:
Jag beställde en ram och lite smått och gott kl. 11.00 fredag för en vecka sen; kom fram till lokala videobutiken måndag kl. 14.33. Sen såsade jag och hämtade inte ut det förrän sent på kvällen. Det var grejer med leveranstid 1-2 dagar (deras definition av leveranstid är ju sedan en smula underlig men
det är en annan sak).
/M

Cyclecomponents
Hej,

Lade också en beställning 3 April och fick först mina prylar för två dagar sedan. Hade
dock inte bråttom, men frustrationen över den långa leveranstiden gjorde sig lite påmind.
Det anges ju olika leveranstiden för olika produkter, så han man otur kan man få vänta 14 dagar.

Mvh

Cyclecomponents
Lade min beställning den 3/4 och jag har inte fått mina varor ännu.. Mailade CC och frågade va de höll på med, som skrivet ovan, "överbelastning i lagret" ?!? Nej så här lång väntetid kan man inte ha!! Beställer från Evalds nästa gång fasst det kanske är lite dyrare. Då vet man i alla fall att varorna kommer inom 7 dagar, MAX!

Cyclecomponents
Lade en beställning 18/3 på 12 artiklar - igår 19/4 ramlade fjärde och sista paketet in!
Ursäkt från deras håll - problem med leverantörerna...
Visst kan man förstå att det blir mycket att göra på våren för dem men ändå...
Dock har de svarat mycket snabbt på alla e-frågor under tiden jag väntat så det uppväger lite iaf.

Cyclecomponents
Jag beställde lite grejor av dem och de levererades som lovat efter 2 dagar.
Man ska vara lite noga med att kolla på beräknad leveranstid för olika delar.

T ex;

Jag köpte;
Avid BB5 (2 dagars leverans)
Odyssey Slic Cable (2 dagars leverans)
Tektro bromshandtag (2 dagars leverans)

När jag skulle lägga den order så var jag bestämd på att ha ett annat handtag ifrån början, men då leveranstiden på dett handtag så valde jag istället ett billigare och förmodligen sämre handtag, men som hade 2 dagars leverans.

För mig har aldrig CC krånglat, inte det minsta faktiskt, men jag vet som sagt att dom kan ha lite problem med sitt lager..

Peace Out!

Cyclecomponents
Beställde nyligt styre och styrstam (Deda) där med 1-2 dagars leverans tid. Dessa prylar hamnade i Norge. När de hittade dem fick jag dem inom 2 dagar därifrån. Men det tog över 2 veckor totalt. Vid nästa beställning fick jag dock grejorna inom 2 dagar.

Cyclecomponents
Grejerna med längre leveranstid har de väl inte i lager som jag har fattat det. Då blir det ju dubbel lev. tid om de måste gå via tillverkaren först.

Cyclecomponents
Tycker grejerna brukar komma enligt den uppskattade leveranstiden. En galet snabb leverans fick jag dock nr jag beställde en sadel från Richard Sachs i USA. När jag lade ordern i fredags sa de att den "skickas vanligen inom 5 dagar", men när jag kom från jobbet i tisdags låg avin och väntade.

Det var dessutom med vanlig post! $10 i frakt.

Cyclecomponents
Känns rätt kasst tyvärr, lade min beställning den 15/4 (söndag) och beställningen står fortfarande på status "Mottagen" nu på fredag em. Rätt illa må jag säga. Stod att de skulle ta 2 dagar, men nu när jag kikar så står det tydligen 4-9 arbetsdagar... Beräknad ankomst: 20-27 april. Får hoppas de gasar på lite annars blir det o avbeställa o köpa från något annat ställe om det inte ändrar status före måndag em :-/

Senast redigerad av en moderator:
Cyclecomponents
För min del har de aldrig krånglat, beställde en 4-9 vardags-leverans förra torsdagen och chansade på att den skulle komma före kattegatstouren nu till helgen. Det gjorde den, det tog en vecka, 5 vardagar!
Kul att chansningen fungerade, jag behövde grejorna till helgen:D

Cyclecomponents
Jag la en beställning 11:51 torsdagen 12/4, 17:31 skickades ordern. Enligt cyclecomponents skulle mina skor komma fram på fredagen. Tyvärr tar Posten lite längre tid på sig med leveranser hit till Luleå, paketet anlände på natten mellan fredag och lördag. Lång väntan till måndagen. Vid 14-tiden på måndagen kom sms-avin och jag kunde hämta ut mitt paket. Snabbt, bortsett från att helgen kom emellan.

Cyclecomponents
Har inget och klaga på där... Lade min beställning i tisdagsmorse (kl 05:00) Sedan hämtade mina föräldrar ut paketet på genomresa på onsdageftermiddag. Dock kunde jag bara välja saker som de har i lager (d.v.s. 1-2 dagars leveranstid). De fick dock plocka ihop grejerna när mina föräldrar var där så jag trängde mig kanske lite i kön..

/Johan

Cyclecomponents
Jag gillar CC,

Lite strul har man väl iof haft med ickekompletta eller fel grejer i leveranser, men CC är alltid mycket generösa med att rätta sina fel. Dessutom svarar de alltid snabbt på mail vilket jag verkligen uppskattar. Dessutom är ju deras utbud på grejer suveränt.

Inte alltid rätt eller snabbt, men alltid rätt inställning.

Tillbaka
Topp