Cyclepro Sol eller Cresent draupner delar sökes !!Bilder!!

De är väll samma ramar på dom va? ja skulle behöva delar till en sån ram. jag har ramen men saknar bakdämpare och delarna tilll bakhjulets infästning. Är de nån som vet om nått ställe man kan få tag på delar så skriv gärna eller om nån har en kvaddad cykel de går att ta delar ifrån.

Senast redigerad av en moderator:
En gång i tiden hade TnT (tobbe) en dylig och jag undrar om inte han hade dämparen kvar.

Släng iväg ett PM och hör med honom.

/Mats

tackar för tipset.

Edit: tyvärr så hittade ja inte igen honom på listan. fanns en som hette TnT hemma men de kanske är fel

ok. får se om jag hittar några delar. tack för tipsen iaf har du nått nummer eller nått?

här är lite bilder på hur den ser ut nu. ni som kan lite om sånt här kan väll förklara vad som behövs för att få till ramen, då tänker jag på bakdämpare och de som saknas där.

Bilagor

• Bild033.jpg
    Bild033.jpg
    55.8 KB · Besök: 27
  • Bild031.jpg
    Bild031.jpg
    119.8 KB · Besök: 26
  • Bild029.jpg
    Bild029.jpg
    128.8 KB · Besök: 27
  • Bild028.jpg
    Bild028.jpg
    141.7 KB · Besök: 30
Aaah. Nu ser jag (knyter an från en annan tråd) vad du menar. Om du ska bygga upp den där i körbart skick så behöver du lite fler delar, jämför med bilden i din andra tråd om gaffel. Om du ska köpa det löst från ngn importör samt bygga en cykel på den ramen så är jag rädd för att det smakar mer än det kostar. Ligg lite till på slantarna och köp en komplett cykel istälet. Blir bättre och billigare i långa loppet. Tror jag.
Fast du kanske kan få loss de delarna billigt från någon som sitter på en havererad Draupner eller Sol, samt övriga komponenter beggat och billigt iofs.

de var de jag hoppades på. att nån här skulle ha nån sån där ram skrotad som man kunde skaffa fram delar från. för framdämpare och hjul och skivbromsar är i stortsett klart. så de fattas inte så myket.

Tillbaka
Topp