Cyclestore.co.uk

Cyclestore.co.uk
Har också handlat där ifrån ett par gånger och det har fungerat bra.
Inte supersnabb leveranstid och paketinslagningen var lite hemmagjord, men de har bra priser. Kör på. (y)

Cyclestore.co.uk
Mitt paket skickades med parcel worldwide men hur följer jag det när det kommit till Sverige?? Det sista jag har är
Date
Time
Parcel status
GLS Location

6/6/13 12:25 AM Outbound from GLS location United Kingdom
6/5/13 8:07 PM Outbound from GLS location United Kingdom
6/5/13 8:06 PM Inbound to GLS location United Kingdom
6/5/13 7:38 PM Information transmitted, no shipment available now United Kingdom

Sen finns det inget mer. Vilket företag tar över i Sverige??

Cyclestore.co.uk
Beklagar, ditt paket är nu i ett svart hål som kallas Schenker. Det dyker upp i ett slumpmässigt universum (utlämningsställe) vid en obestämd tidpunkt.

Cyclestore.co.uk
Jag hade samma problem när jag beställde från dem men hittade någon tråd här på happymtb där det beskrevs hur man gick till väga för att få koll på det, funkade perfekt.

Jag skrev ett tack i den tråden, kanske kan du hitta mha det? Jag skall ta barn till barnkalas så jag hinner inte leta fram den förrän i em nångång. Den beställningen var i början av mars så tråden borde vara därnånstans i tiden.

Cyclestore.co.uk
MTB Kullin skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt paket skickades med parcel worldwide men hur
> följer jag det när det kommit till Sverige?? Det
> sista jag har är
> Date
> Time
> Parcel status
> GLS Location
>
> 6/6/13 12:25 AM Outbound from GLS location United
> Kingdom
> 6/5/13 8:07 PM Outbound from GLS location United
> Kingdom
> 6/5/13 8:06 PM Inbound to GLS location United
> Kingdom
> 6/5/13 7:38 PM Information transmitted, no
> shipment available now United Kingdom
>
> Sen finns det inget mer. Vilket företag tar över
> i Sverige??

Gjorde också en beställning för ett par dagar sen. Blev förvånad över att det skickades med Parcelforce, senaste beställningen skickades nämligen med Royal Mail och hamnade direkt i brevlådan.

Cyclestore.co.uk
Öppnar upp denna igen..har nån varit med om att handla o returnera produkter till cyclestore och få tillbaka mindre pengar? Kontotransaktionen visar samma summa i gbp men lägre växelkurs därav mindre sek. Stämmer verkligen detta? Ska jag som kund stå för detta? Ska en retur/ånger inte vara samma summa? Jag handlar ju med svenskt kredit kort..mina returer är fullt godkända så inga avdrag heller om de skulle va så..kötpe hem 3 par skor, inga passade fick tillbaka nästan 450 spänn mindre??

Senast ändrad:
Cyclestore.co.uk
Tror faktiskt du får anpassa dig. Jag har alltid gjort det iallafall utan att tänka på det. De betalar ju tillbaka vad du har betalt. Sen att kursen ändras får nog gå på ditt egna ansvar. Nästa gång får du kanske mer rentav.

Cyclestore.co.uk
Cyclestores retur- och garantipolicy suger rent allmänt. .

Jag fick betala returfrakten själv vid garantiärende som gällde ett trasigt växelreglage. Jag fick dessutom stå för återmontering, justering, styrlinda. Allt i allt kostade mig garantiärendet 400 spänn plus arbete. Och som lök på laxen så slarvade de bort mitt paket och det tog ett par månader innan jag fick mitt nya reglage.

Recentioner av butiken på nätet visar samma bild: så länge allt funkar är det toppen, men när det blir fel så är Cyclestore sämst.

Handla någon annanstans

Cyclestore.co.uk
Gergö sa:
Kontotransaktionen visar samma summa i gbp men lägre växelkurs därav mindre sek. Stämmer verkligen detta?
Köpkursen är alltid högre än säljkursen. Dom som växlar pengar jobbade inte gratis förr, och det hänger kvar ännu.
Går du till Forex idag så betalar du 12,43 för en pund, och får 11.06 tillbaka när du säljer den, och sen ändras det över tiden där den slått mellan (köpkurs) 12.14 och 12.95 senaste kvartalet.
Och tro faan du som kund får stå för det - du köper i pund vid ett tillfälle och du får tillbaka i pund vid ett annat.

Cyclestore.co.uk
Jag har då aldrig varit med om detta. Handlat från flertalet ggr från brittiska cykelbutiker och det har aldrig varit fråga om växelkurser vid en retur. Min bank ska inte tjäna pengar på att jag handlar med sek o jag ska inte förlora pengar på att lämna tillbaka felaktiga varor? Precis som handlaren inte behöver betala transaktions avgiften vid en retur sålänge det är samma kort. Retur transaktionen måste återspegla original. Nu ska Norwegian ringas.

Senast ändrad:
Cyclestore.co.uk
Fick tillbaka mellanskillnaden nu från Norwegian Bank...Väldigt snabbt och inga frågor..
Skrev ett mail till de och ifrågasatte om jag verkligen ska betala växlingskurs på en full retur inom EU..om någon hamnar i samma sits..

Cyclestore.co.uk
Tack! Om jag inte missförtått har de skickat med en returblankett redan. Hur funkar det med att man själv betalar för porto tro?

Senast ändrad:
Cyclestore.co.uk
Har du en returblankett/fraktsedel med förbetald frakt så kanske det är lämpligare att använda den, så drar butiken av fraktkostnaden från ditt returbelopp som du ska få tillbaka. Om det nu inte är fri retur (?) men det verkar det ju inte vara hos Cyclestore.

Tillbaka
Topp