cykel för fågelskådning, camping, fotografering etc.

Det går inte att ange en viss storlek då olika tillverkare mäter och designar olika. Det får bli en cykel som känns bra eller som enligt tillverkaren ska passa för 178.
Skapade en egen tråd då utbudet blev större när jag öppnade upp även för herrcykel. om du vill får du gärna kika och se om du har några åsikter om cyklarna jag har att välja på ☺️

Det går inte att ange en viss storlek då olika tillverkare mäter och designar olika. Det får bli en cykel som känns bra eller som enligt tillverkaren ska passa för 178.

Var och hämtade den här skönheten för en stund sedan och har provkört den genom ett soligt Göteborg. Tack allihopa för tips och råd.

IMG_3822.JPG

@nilskarlsson
men kolla!!! Grattis! Vilken kanonhoj alltså, lite smått avis måste jag säga. Ungefär exakt en sådan som jag egentligen skulle vilja ha.
(nu är det hopplock av diverse överblivet som iofs fungerar men är lite tråkig, kolla)

@nilskarlsson
men kolla!!! Grattis! Vilken kanonhoj alltså, lite smått avis måste jag säga. Ungefär exakt en sådan som jag egentligen skulle vilja ha.
(nu är det hopplock av diverse överblivet som iofs fungerar men är lite tråkig, kolla)
Tack för det! :) Din cykel klarade hela vägen genom Sverige. Det är riktigt bra, både av dig och cykeln. Har du berättat mer utförligt om den resan någonstans?

Den där kommer ju bli kanon! Roligt med en vilken-cykel-ska-jag-ha-tråd när TS köper en intressant och bra cykel! Hoppas du får många roliga mil på den!?

Tack för det! :) Din cykel klarade hela vägen genom Sverige. Det är riktigt bra, både av dig och cykeln. Har du berättat mer utförligt om den resan någonstans?
Lite kort här, men Nils. Nu har du inspirerat mig att bygga om min gravel till touringhoj. Jag vill också ha en bockstyre-långfärdshoj!
Hoppas du får många sköna turer i naturen nu när du har de bästaste förutsättningar! ? Bara hojta till om du behöver råd och tips om annan utrustning ?

Lite kort här, men Nils. Nu har du inspirerat mig att bygga om min gravel till touringhoj. Jag vill också ha en bockstyre-långfärdshoj!
Hoppas du får många sköna turer i naturen nu när du har de bästaste förutsättningar! ? Bara hojta till om du behöver råd och tips om annan utrustning ?
Många tack för det och för länken. :)

Jag minns att farsan delade ett pvc-rör på längden och satte fast det på pakethållaren. Däri fäste han tub (i vadderat fodral) och stativ. Jag ska höra efter om han har några bilder på arrangemanget.

Han har iaf cyklat många många mil på det sättet och tuben är välbehållen ännu efter ~30 år.
Uppföljning och rättelse:

Såhär ser hållaren ut:
DE9FBB27-4E61-4D7D-83A3-0AF1540368FA.jpeg
4798C4FA-62C6-4527-908A-88FD76671179.jpeg
8AD56FA4-C908-450D-BF54-341F5EAD4D4F.jpeg
F05732C7-29AC-4F84-A9ED-D1EF1E023EB3.jpeg

Däremot hörde det enligt så kallat ”vanligtvis välunderrättade källor” till ovanligheten att han hade tuben på stativet när det låg i hållaren. I hållaren låg stativet, och tuben med snabbkoppling låg i sitt fodral och oftast någon ytterligare vaddering i en sidoväska.

Uppföljning och rättelse:

Såhär ser hållaren ut:
Visa bilaga 621727Visa bilaga 621728Visa bilaga 621729Visa bilaga 621730

Däremot hörde det enligt så kallat ”vanligtvis välunderrättade källor” till ovanligheten att han hade tuben på stativet när det låg i hållaren. I hållaren låg stativet, och tuben med snabbkoppling låg i sitt fodral och oftast någon ytterligare vaddering i en sidoväska.
Väldigt snygg lösning. Tack för bilderna.

Tillbaka
Topp