Efter ett halvt världskrig mot DHL så har jag nu lyckats få tag i min cykel!
Monterade ihop det som behövdes igår, provcyklade, kändes ruskigt bra.
Det var ett riktigt wow moment faktiskt. Jag upplevde något jag aldrig upplevt liksom. Hur cykeln kändes, och hur smidig den kändes. Väldigt udda upplevelse som jag inte riktigt trodde jag skulle få.
Återigen, tack alla!
Belysning kan jag tipsa om den här från Bikester. Funkar bra för pendling.
Köp Batteridrivna cykellampor hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.se
www.bikester.se
Gällande skärmar och hur trångt det är så går bakhjulet att flytta bak ca 5 cm. Jag fick göra det när jag bytte till lite större däck, och för att slippa att fästet till ramväskan ligger emot däcket.
Belysningen funkade grymt! Tack för tipset igen sulfaten!
Hade lite hopp i växlarna när jag försökte gå över 8-9. Får smörja kedjan som start antar jag? Något som är vettigt att köpa på sportson som jag har nära? Wetlube är skit vad jag läst iallafall. Några tester har indikerat att växellådsolja skall funka väldigt bra. Är inte sugen på att lägga en order för en kedjeolja.
Jag chansar här. Varför jag köpte cykeln var för att äldsta grabben velat cykla med mig. Hans växelöra gick paj i fredags. Växelörat är bytt och allt ser fint ut just där.
Märkte dock att kasetten är lite lös på hans cykel? Så blir väl till att ta loss hela hans bakparti i beståndsdelar för jag har noll koll på varför den är lös. Han har en Scott Scale Jr, köpt på sportson. Så känns som det kan slarvats vid ihopsättning kanske.
När jag bytte växelöra så fick jag av någon outgrundlig anledning för mig att ta loss växelvajern (typ när jag felsökte, så det var väl inte jätteologiskt då, men nu känns det som en väldigt dum grej). Min yngsta på 2 år som är en riktig tok har troligtvis fått tag på nedan
plastmutter (
som håller växelvajern på plats) och kastat ut den på våran fina naturäng. Gud vad jag älskar honom extra mycket nu :). Jag har letat i 1 timme och kan inte lista ut vad den heter, och än mindre hitta vart jag kan få tag på en. Skall förbi sportson senare idag och kolla om dem har sådana. Känns som något som är ganska vanligt, men med min tur så blir det väl en beställning från japan för att få tag på denna.
Han har en Shimano Tourney 6/7 (Tourney RD-TY300).