Cykel handlare Stockholm

PatrickÅ

Medlem
Cykel handlare Stockholm
Ska till Stockholm på måndag och tänkte kolla efter en mtb. Jag är 200 cm lång så jag behöver en stor cykel. ?
Vilka butiker ska jag besöka som eventuellt kan ha någon på lager? Åker norrifrån så jag passerar Gävle och Uppsala om det finns nån bra handlare där. Tacksam för hjälp!

Cykel handlare Stockholm
Vad är du ute efter? mtb för stig? för utförsåka? för långlopp?
Cykelcity verkar ha en Specialized Epic Evo Comp Carbon i XL kvar. Men det är ju helt galet slut över lag överallt..

Cykel handlare Stockholm
Toppen tack för förslag!
Kommer cykla stig och lite grusväg. Velar lite om jag ska gå på HT eller en instegs FS. Ser att Sportson Barkaby har en Specialized Stumpjumper Alloy s6 (xxl) i lager. Funderar om det kan vara nåt. ?

Cykel handlare Stockholm
Kommer du norrifrån är det ju bara att svänga förbi och kolla på den... S6 borde ju spontant passa. Jag har en S4 i Stumpjumper och en S5 i Status (vill ha en tryggare och stabilare hoj nerför) och de funkar för mina 187cm.
Det är nästan på nivån nu att köp det du kan hitta för du vet inte när det kommer in någon ny hoj...

Cykel handlare Stockholm
Toppen tack för förslag!
Kommer cykla stig och lite grusväg. Velar lite om jag ska gå på HT eller en instegs FS. Ser att Sportson Barkaby har en Specialized Stumpjumper Alloy s6 (xxl) i lager. Funderar om det kan vara nåt. ?

Det är en av de största MTB som finns, så den skulle passa bra! Nyaste modellen verkar vara riktigt bra. Komponenter på den biligaste modellen är dock riktigt enkelt. Med dom kan man uppgradera när man vill.

Cykel handlare Stockholm
Som redan skrivits:
- Cykelhuset i Upplands Väsby (min favoritbutik)
- Cykloteket i Häggvik

Båda butikerna ligger precis vid motorvägen och inte mer än ca 10 minuter ifrån varandra. Båda butikerna har ofta mer i butik och i lager än vad som visas på deras webbplatser.

Cykel handlare Stockholm
Kommer du på E4 så ligger Team Sportia precis vid Uppsala Södra. Har inte varit där på länge, men såg en annons nyligen där de påstod att de lyckats fylla lagret bra trots cykelbristen. Det är väl Trek och Scott som finns där. Sportson är väl 5-10 min körning vidare in mot stan, medan Velotek ligger mer centralt jmf med dessa (dock lätt att komma till med bil).

Cykel handlare Stockholm
Kanske ring Velotek i Uppsala och hör om de råkar ha nåt intressant hemma. Riktigt trevlig butik men inte särskilt stor.

Cykel handlare Stockholm
Bike eqpe har precis öppnat i Sigtuna och de verkar har fått in många cyklar till öppningen. Det är nästan på vägen. Du kan köra Uppsala, Sigtuna, Upplands Väsby, Sollentuna & Barkarby så hinner du klämma o känna i de tidigare föreslagna butikerna i Norrort. ?

Cykel handlare Stockholm
Bikester i Sickla har inte samma sortiment som onlinebutiken utan de har ett eget lager, så där kan man hitta cyklar som är tvärslut på andra ställen.

Tillbaka
Topp