Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Efter flytten i april fick jag äntligen mitt efterlängtade rum!
Frugan får plats med sin symaskin i ett hörn. I övrigt är det bara cyklar, cykelprylar, verktyg och vinkylen.
Av någon konstig anledning så är det både mitt och hundarnas favoritrum. :)
Fråga: var och hur tvättar ni era cyklar? Även om jag river av min när jag kommer hem så är den inte ren nog att hänga på väggen, och framför allt inte torr nog. Även om jag hade ägt lägenheten så hade jag nog inte utsatt väggarna för den behandlingen.
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Såna här kan man göra själv(om du har
> tillgång till en verkstad med borr & svets),
> tänk bara på att om man gör hållarna i olika
> bredd som jag gjorde för att kunna känga flera
> cyklar något omlott för att spara plats så kan
> man som jag tyvär bara fota cyklarna från fel
> håll eferåt... ;-)
Hängaren verkar inte så dyr men, uff!, en Cervelo soloist med Zipp 404-hjul! Har du rånat en bank???
Bogey: Krokar sådana som Road_Runner har på fotot, finns hos bl.a. Biltema. Prisvärda!
Har en som mekställ i garaget.
Som mekställ funkar det inte optimalt.. Gummit nöts av i krokarna ganska snart. En bagatell visserligen. Som väggkrok kanske man vill fixera framhjulet från att fara mot tapeten?
Har det inte samma spännst som en tom påse, så är det inte värre än att parkera cykeln stående..
Brukar återkomma en diskussion om huruvida nav står eller hänger på ekrarna. Anar att den kommer igång nu? ;-)
Hade jag tänkt till innan jag skrev så hade jag ju kommit på att det är mindre vikt som påverkar hjulet då den hänger (11 kg cykel i detta fall) än då jag cyklar (11kg + 67kg).
chrkes skrev:
> Jerry Seinfeld:s gröna Klein hänger ju fint på
> väggen. Fast han cyklade ju inte på den vad jag
> vet.
tack! jag har alltid undrat vad han hade där på väggen:)
Många snygga lösningar. Problemet tycker inte jag är att få plats med hojjen. Det går ofta att hitta en lösning. Det jobbiga är ju vad man gör av hojjen när man kommer hem helt ned geggad och är alldeles försenad till nästa aktivitet så att man inte hinner tvätta och TORKA hojjen innan man tar in den i lägenheten. Skulle vilja se den som ställer upp sin nedgeggagde hoj på tavelisten ovanför soffan i väntan på tvätten...
jag sköljer av hojjen innan vi tar in den. det går åt ungefär en vattenflaska när man fått in rutinen. Sen får den stå och torka i hallen. Dammsugren tar hand om finliret.
chox skrev:
> Smällde upp IKEA-cykelhållaren igår. Två
> "stripa vägghylla", 35 cm kedja + stor krok +
> skruv & plugg från bauhaus blev totalt 200:-
Jag har gjort en hylla mycket starkt inspirerad av (läs: kopia av) orginalinlägget. Den är klar sånär som sladdragning (har inte bestämt var jag ska placera transormatorn än) och avsaknad av krok att ha runt ramen. Borde ju inte vara svårt att hitta en gummiklädd krok (helst i svart eller vitt) att haka fast ramen i kan man tycka. Är det någon som kan ge en länk eller direkt hänvisning till något ställe som har en lämplig krok? Jag har kollat Clas Ohlson, Biltema, IKEA och Bauhaus (hittade ingen "stor krok" som i inlägget ovan) utan framgång. Har inte varit i några järnaffärer än, men får väl försöka beta av några. Hoppas kunna återkomma med färdigt resultat inom en inte alltför avlägsen framtid...
rikard skrev:
> jag sköljer av hojjen innan vi tar in den. det
> går åt ungefär en vattenflaska när man fått
> in rutinen. Sen får den stå och torka i hallen.
> Dammsugren tar hand om finliret.
En(1)?? flaska?
Shit, det skulle jag vilja lära mig!
Jag brukar stå och slaska med duschen i badkaret i ungefär 10 minuter... :-S
Bumpar lite för krokhjälp (se mitt inlägg ovan). Så här ser min hylla ut i väntan på eldragning. Under står racern och väntar på att få komma upp i blickfånget. Tanken är att det ska komma in något annat under så småningom. Som i en liten cykelhörna...
Endast upphängd i pedal samt bakhjul, ej något för framhjulet.
Om man inte är ute efter det rent estetiska med belysning etc. så är den kalas tycker jag. 90 pix på Bauhaus. Man kan nog gummibekläda hjulhållaren för att undvika ev. skav på fälg.
Gillar ju den här upphängningsrejen men helt ärligt, ni kan ju aldrig cykla på era cyklar? Alla har fläckfria vita vägger och ljusa trälister, hur gör ni??
njae sadelvinkeln är väl något unik, ändrade den av ren rädsla, efter en ordentlig slå i pungen incident, värk i veckor, för att aldrig samma sak skulle hända igen......har dock ändrat tillbaka, tiden läker alla sår
Gillade Stisse "butiksvägg"! Så skall jag ha, när jag blir stor..
Pedalkrokarna var bra, men hjulstoppen borde gå att förminska till blott en stålspik?
Just ja, tillägg:
Till "golvstående cyklar" kan man med fördel använda en vanlig redskapshållar-krok till och luta hjulet in mot golvlisten/vägg
.
19 kronor på ÖB. Bara se till att använda något fästelement med lite dragstyrka. I mitt fall räcker Grabber gipsskruvar rakt in i gipsväggen, det krävs en 10-15 kilo för att dra dem rakt ur.
henlof skrev:
> Satte upp allt för att se hur det kommer att
> bli.. ska upp hyllor och en å annan lampa. men ni
> ser hur det är tänkt iaf =)
>
>
> Är ett hörn i vardagsrummet.
Det kallar jag ett vardagsrum! (fast du har ingen kvinnlig partner inneboende va?)
Sjukt bra Arvid. Säg åt Sanna att sluta gnälla, det är ju äggvispar på den och det är klart att de ska vara i köket. Man har ju inte äggvispar i hallen!