SkateBlind
Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Jag skäms nästan när jag läser era bekymmer, som boende i hus med garage. Med plats för 8 hängande cyklar och dedikerade hyllor till cykelprylar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.instagram.com
Beställde denna nu! Ska bli spännande att testa!Den funkar fint. Enda jag stör mig på (har samma problem som du beskriver ovan) är att cykeln sticker ut onödigt mycket. Du ser framhjulets däck är en bit ifrån själva stativet. Förmodar att det beror på att kroken är för lång egentligen, så jag kikar på att skaffa en ny för att tighta till hela cykeln mer mot stången. Och antar att det skulle bli samma problem vid upphängning på vägg om kroken skulle vara lång även där. Om jag fick in den lite mer så skulle jag spara några centimeter mer i utrymmet där den står nu, bredvid en dörr in i vardagsrummet. Just nu sticker styret ut bara litegrann så sambon går in i den ibland. Jag har testat justera fram och bak och olika stora ”mellanrum” för bakhjulet men det är fortfarande framhjulet som hänger ut lite mer än önskat. Med fetare fälgar är det dock inte samma problem. Jag uppgraderade till 40 mm hjul men det är fortfarande lite utrymme kvar som jag vill eliminera. Det är bara att söka lite på bygghandel tror jag så ska det gå att lösa, själva kroken sitter bara genom ett hål och sitter fast med mutter på andra sidan.
I övrigt är den sjukt smidig då jag kan förflytta hela cykeln lätt med hjälp av hjulen på ställningen. Så i ditt fall kan man tex vika in den åt ett håll (tex in under hatthyllan?) om den annars står ut för mycket från väggen, och sen när du ska använda den vänder du bara på ställningen och tar av den lätt. Eller flytta den någon annanstans om ni kommer på ett bättre ställe.
Cykeln står stabilt men man måste använda kardborre-bandet för att fästa fast framhjulet och se till att bakhjulet sitter rätt i sin ”slida” (förlåt, kommer verkligen inte på något bättre ord). Det går att justera lätt på ställningen dock som sagt och behöver inte ens verktyg för det. Men gör man det sitter allt som en smäck.
Har egentligen inget dåligt att säga om den alls.