Cykel junior navväxlar 26 tum

tobiascyklar

Aktiv medlem
Hej, grabben (12) behöver ny cykel. Tror det är 26 tum som gäller, 147 cm växer fort, den kan vara stor ett tag, han cyklar så litet.

Jag vill ha navväxlar. Finns det öht att få tag på? Verkar bara vara flickcyklar modell dam och en massa kackiga MTB Wannabees i den storleken?

Tänker mig i första hand begagnat, men vet inte ens vad jag ska leta efter. Crescent mist men mer åt samhället . Vanlig hybrid???

Tips?

Senast ändrad:
Hej, grabben (12) behöver ny cykel. Tror det är 26 tum som gäller, 147 cm växer fort, den kan vara stor ett tag, han cyklar så litet.

Jag vill ha navväxlar. Finns det öht att få tag på? Verkar bara vara flickcyklar modell dam och en massa kackiga MTB Wannabees i den storleken?

Tänker mig i första hand begagnat, men vet inte ens vad jag ska leta efter. Crescent mist men mer åt samhället . Vanlig hybrid???

Tips?
Varför navväxlar? Om det är för att få fotbroms så bör man tänka om och hjälpa barnet att lära om då det ger betydligt mer valmöjligheter och kanske cyklar som är roligare att använda.
26 är svårt att hitta idag. Sikta in dig på 27,5 och xs eller s i ramstorlek.

Varför navväxlar? Om det är för att få fotbroms så bör man tänka om och hjälpa barnet att lära om då det ger betydligt mer valmöjligheter och kanske cyklar som är roligare att använda.
26 är svårt att hitta idag. Sikta in dig på 27,5 och xs eller s i ramstorlek.
Det är för att få underhållsfria växlar och slippa komponentskiten på billiga juniorcyklar. (Jag tänker inte köpa en dyr, han gillar inte att cykla). Han ska absolut inte ut i skogen.

Nej 26 är svårt, tack för tipset! Nästa år borde han vara 150 och snart dra iväg i puberteten, så 27.5 nog rimligast

Finns inte vanliga herrcyklar längre? Jag har bara kollat damcykel och då går det ifrån 26'' till 28''. Funderar på en 28 i minsta storleken till min tjej som är lika lång. Funderar också på nån lite roligare cykel men det är kanske att krångla till det i onödan

Billiga växlar typ altus fungerar helt ok tycker jag för övrigt.

Finns inte vanliga herrcyklar längre? Jag har bara kollat damcykel och då går det ifrån 26'' till 28''. Funderar på en 28 i minsta storleken till min tjej som är lika lång. Funderar också på nån lite roligare cykel men det är kanske att krångla till det i onödan

Billiga växlar typ altus fungerar helt ok tycker jag för övrigt.
Hittar inga herrcyklar. Eller unisex vore bra. Skulle vilja slippa dämparen som är på det mesta, kommer ju garanterat vara det första som går och inte lätt att fixa.

Tillbaka
Topp