Cykel + katt = Bra bild.

Cykel + katt = Bra bild.
s skrev:
-------------------------------------------------------
> McR skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Varifrån kom alla dessa barn? OT?
>
> Någon idiot drog paralleller mellan katter och
> barn. Det vet ju alla att katter är tusen gånger
> smartare, sötare och mjukare.

Det var jag. Förlåt. Jag lägger in en katt istället så tråden kommer på rätt köl igen.

crazy-cat.jpg ht=554

Cykel + katt = Bra bild.
mytomspunnen skrev:
> Så du menar att du inte har några begränsningar alls på hur och med vad dina barn få leka? Jag
> tycker inte direkt att det är överbeskyddande att inte låta en ettåring leka ensam t.ex. med
> en giftorm eller med växelström...

Var skrev jag det? Du missade kanske orden 'under uppsikt'?
Och är inte steget ganska långt från ratta på DVDn/skära grönsaker till att leka med växelströmsförande giftormar? Fast jag förstår ju att på Happy skall allt dras till sin spets;P

Men visst, vi är allt annat än överbeskyddande med våra barn, låter dem prova på det mesta och visar istället hur man skall göra. Bekanta och släkt är väl inte alltid överens med oss i vår barnuppfostran men än sålänge har barnen klarat sig utan olyckor mm bättre än 'överbeskyddade' barn i vår omgivning. Tur eller något annat - ingen aning, men ungarna gillar det.
Äldsta, nu 7, har kastat med haspelspö med vassa krokar på dragen från det hon var 3, både har fått börja tälja/skära mellan 2 och 3, de har klättervägg/repstege/stång under taket inomhus som de leker i själva. Fjällvandrat från 2 års ålder (äldsta lärde sig krypa under en tälttur i Muddus när hon var 10 månader). Förra veckan återupplivade vi kunskaperna hur man använder yxa och bågsåg.

Men de får inte hoppa studsmatta utan skyddsnät - eller cykla utan hjälm. Och bilen rullar inte förrän alla sitter fast med säkerhetssbälte i sin barnstol...dvs saker som 'överbeskyddande' föräldrar ibland 'glömmer'.

Funderar mest över din bekant; barnen får göra saker så länge det går bra och inga olyckor sker, skulle nått inträffa då får man inte fortsätta för det är farligt...
I det läget hade jag låtit barnet själv välja, efter att man pratat genom det ordentligt, om det ville fortsätta hjälpa till med grönsaksskärning.

BFS skrev:
> Jag tror han menar att man ska sticka kniven i magen på barn för att lära dem att knivar är
> farliga.
Väldigt få föräldrar har den kunskapen att kunna göra det, men vet man vad gör så varför inte. Och kan man kombinera det med lite fallträning är det ju optimalt.

;)

> Skäms på dig, MickeS!
Alltid. Mest just nu för att jag inte har nån cykel+kattbild.

Cykel + katt = Bra bild.
Sernevi skrev:

>
> captain8track: Jotack, mer än en gång har han
> skrivit suspekta meddelanden på msn (tom nästan
> postat här på happy, eller om han gjorde det,
> minns inte).. Han är en Cornish Rex, stora öron
> och kort lockig päls :)
>

gissa på att det var antingen en cornish eller en Oriental.

Jotack, sitter här med en sne 17" laptop med våldat lock och rispiga tangenter. Nu är min tyvärr dock utslängd av tjejen som inte fixa 5:30 lekstunden med tillhörande ljudkonsert. Han polare istället med en riesenschnauzer som han inte verkar förstå är aningens större än honom....

kattattack.jpg ht=410

Det där med att lära katter att uppföra sig är fan krångligare än något, hjälper inte att dom dessutom har svartkompis...

Foto0022.jpg ht=338

Cykel + katt = Bra bild.
MickeS skrev:
> Och är inte steget ganska långt från ratta på
> DVDn/skära grönsaker till att leka med
> växelströmsförande giftormar? Fast jag
> förstår ju att på Happy skall allt dras till
> sin spets;P

Jo det är det. Jag kände dock att jag ville dra det till din spets när du började raljera enligt

MickeS skrev:
> Men den ungen vet ju nu att man skall vara
> försiktig på stolen med en kniv i handen -
> varför sluta då?
>
> Men visst, shit happens, kan du som förälder
> skydda dina barn från allt farligt? Låt dem inte
> skära med kniv, ajabaja, och skicka dem sen till
> skolan där de kläms ihjäl under ett
> handbollsmål...

trots att jag bara skrivit det modesta nämligen:

mytomspunnen skrev:
> Med det vill jag inte berätta för folk hur de
> skall uppfostra sina barn utan bara att det kan
> vara bra att tänka efter ordentligt före. Hade
> han fått sitta på golvet med skärbrädan hade
> t.ex. ovanstående inte hänt.

Sedan är jag rätt trött på föräldrar till lugna/förisktiga/smarta/eftertänksamma/fega barn som beskriver sitt överlägsna fria föräldraskap till oss vars barn kanske inte är så lugna och eftertänksamma.

I övrigt tycker jag den här tråden borde återgå till att handla om cyklar + katter.

Cykel + katt = Bra bild.
MickeS skrev:

> Skäms på dig, MickeS!
>
> Alltid. Mest just nu för att jag inte har nån
> cykel+kattbild.

Jag skäms också, så här kommer mitt bidrag:

argakatter.jpg ht=482

Cykel + katt = Bra bild.
mytomspunnen skrev:
> bigmollo skrev:
> > Det finns en annan grej man kan skaffa som slaktar förstärkare, DVD och video tusen gånger mer
> > effektivt än katter, nämligen BARN.
> +1

> Sedan är jag rätt trött på föräldrar till lugna/förisktiga/smarta/eftertänksamma/fega barn
> som beskriver sitt överlägsna fria föräldraskap till oss vars barn kanske inte är
> så lugna och eftertänksamma.

Oj då, dyra i drift, di små? :P
Är man rädd för att barnen skall förstöra kapitalvarorna är de för dyra.
Om du vill ha några fler uppfostringstips så är det bara att höra av dig - jag är självutnämnd expert.

Cykel + katt = Bra bild.
Hahahoho. Bilden på din son och soffan får mig att tänka på "Allt om en pojke".
När huvudkaraktären Will kommer hem till sina vänner som är småbarnsföräldrar, och ser kaoset och främst den nerkladdade soffan tänker han att han hellre skulle äta upp sina kompisars barns bajsblöjor än att skaffa barn. Glömmer aldrig när jag läste det stycket. Jag fullständigt exploderade av skratt.

Cykel + katt = Bra bild.
Högt upp ska prylarna sitta så att barnen inte kommer åt dem förrän de är gamla nog att fatta.
Jag har själv inga barn men har givetvis redan planerat för hur det eventuellt skall möbleras om så att alla prylar är utom räckhåll när det är dags.

In med lite fler katter här nu då era OT-marodörer.

Cykel + katt = Bra bild.
Bråka om vem som är bäst förälder kan ni göra på föräldranet eller vad det kan heta. Här vill vi se cyklar med katter.

Cykel + katt = Bra bild.
cactuz skrev:
> Högt upp ska prylarna sitta så att barnen inte
> kommer åt dem förrän de är gamla nog att
> fatta.
> Jag har själv inga barn men har givetvis redan
> planerat för hur det eventuellt skall möbleras
> om så att alla prylar är utom räckhåll när
> det är dags.
>
> In med lite fler katter här nu då era
> OT-marodörer.

+1

/eller åtminstonde relaterat med en happykatt.

Cykel + katt = Bra bild.
Tusse.jpg ht=448

Jaja, jag vet - det är ingen katt...men han har ett kattnamn. Snäll faster som jag är tog jag över Tusse när brorsönerna tröttnat på honom. Förutom cyklar är russin och torkade bananchips hans stora intresse.

Det är en chinchilla för er som undrar.

Senast redigerad av en moderator:
Cykel + katt = Bra bild.
Sanna skrev:
> >
> Jaja, jag vet - det är ingen katt...men han har
> ett kattnamn. Snäll faster som jag är tog jag
> över Tusse när brorsönerna tröttnat på honom.
> Förutom cyklar är russin och torkade bananchips
> hans stora intresse.
>
> Det är en chinchilla för er som undrar.

Jag tror båda min katter skulle kunna äta honom!

Cykel + katt = Bra bild.
Sanna skrev:
> cactuz skrev:
> >
> > Jag tror båda min katter skulle kunna äta
> honom!
>
> Antagligen.

Neeej! Inte den också! Bästa kompisparets katt har utplånat flera generationer skator i deras område. Ett bra exempel på att katter är löms... Hoppsan, kanske fel tråd för mina åsikter. Kan vi starta en mot-tråd? Eller kan vi förmå trådstartaren att lägga till den famösa raden 'gör bot, tänk om' i ämnesraden?

Cykel + katt = Bra bild.
Lågflyga skrev:
> Neeej! Inte den också! Bästa kompisparets katt
> har utplånat flera generationer skator i deras
> område. Ett bra exempel på att katter är
> löms...

För jävligt att katterna äter upp kråkorna, så man inte längre får vakna till deras underbara sång tidigt en söndag-morgon!

Cykel + katt = Bra bild.
rooth skrev:
> Han har ju hur som helst en rätt så aero
> sittställning.

Och så känns Tusses öron bekanta...

pantani_4.jpg ht=272

Cykel + katt = Bra bild.
Kom igen katten, de svänger ju!!!
DSC00084.JPG ht=375

F-låt men kunde inte låta bli att svänga in headbang-bilden som jag råkade ta på panther igår med mobilen...

Men för att kompensera det så kan jag meddela att han nu har börjat med höghöjdsträningen...
pantherhojd.jpg ht=700

Cykel + katt = Bra bild.
Mårten skrev:
> Katterna tog en paus och drack lite kaffe hos mig
> på väg hem från Åre.
>
>
Tycker katten ser oroväckande fokuserad ut. I min fantasi föreställer jag mig att han strax
släpper ut något från kroppen och som kommer att landa i fjäderpaketet.

Cykel + katt = Bra bild.
Titus surar över sambons nya leksak (den suddiga Commencalen i bakgrunden), den kommer säkert göra att hon kelar mindre med honom...

Bilagor

• 20090627-IMG_2724_liten.jpg
    20090627-IMG_2724_liten.jpg
    54.2 KB · Besök: 66
Cykel + katt = Bra bild.
Chriz skrev:
> Tycker dock hundar verkar lite utstötta i denna
> tråd. Lite mer vovvar tack

är ju lite fel tråd.

Cykel + katt = Bra bild.
captain8track skrev:
> Chriz skrev:
> -----
> > Tycker dock hundar verkar lite utstötta i
> denna
> > tråd. Lite mer vovvar tack
>
>
> är ju lite fel tråd.

Du menar att det finns en hundtråd alltså hehe..

å fan där ser man

Det gjorde det inte alls..

Cykel + katt = Bra bild.
Öviksmicke skrev:
>

Har den käkat upp coilen på din DHX så att katt-stackarn inte kan stänga munnen längre?
Iväg till veterinären med er!

Cykel + katt = Bra bild.
cactuz skrev:
> Har den käkat upp coilen på din DHX så att
> katt-stackarn inte kan stänga munnen längre?
> Iväg till veterinären med er!

Hahaha... den kommentaren var "lagom" fin att läsa då man satt med munnen full med tankdkräm å tandborste... var väldigt nära att tangentbordet blivit vitprickigt.

Cykel + katt = Bra bild.
Jag satt i soffan lite lagom bakis och kollade på TV när jag hörde ett jävla pipande i hallen, så jag flög ur soffan och tänkte att nu jävlar har någon av katterna fastnat i någon av cyklarna och håller på att dö eller något i den stilen.
När jag kommer ut i hallen så visar det sig att det har irrat sig in en liten fågel som piper där den sitter i dödens käftar på min minsta katt.
Min andra katt vill också vara med och leka med fjäderbollen tydligen så han är lika snabbt på plats i hallen som jag.
Stina har dock inga som helst planer på att släppa ifrån sig fågeln som flaxar som en galning, då får Hampus syn på att det är en till liten fågel inne i lägenheten och den försöker ta sig ut genom det öppna fönstret.

Snart hade både Stina och Hampus varsin fågel att leka med, och att jag skulle få ta deras nya leksaker ifrån dem var inte att tänka på

Så jag gjorde det enda rätta och hämtade kameran, som givetvis batteriet var i princip dött i så det blev en enda bild tagen och den suger, men man kan iaf se hur fågeln sitter under en gaffel i hallen och Stina ska precis låta den få känna på dödens käftar ännu en gång.

IMG_7245.JPG ht=467

closeup.jpg ht=519

Mina katter är innekatter och har inte riktigt den där instinkten att döda sin mat själva, så till slut när fåglarna hade slutat flaxa och bara låg på golvet och flämtade så satt mina katter där och petade på fåglarna i hopp om att de skulle skulle få leka lite mera.
Då kunde jag gå och plocka fåglarna och kontrollera att de faktiskt verkade ha klarat sig med bara några fjädrar mindre, och sätta dem utanför fönstret så de kunde flyga iväg.

Hampus och Stina har varit ganska sura på mig resten av dagen för att jag snodde deras nya leksaker men det går nog över med tiden.
Jag fick för övrigt dammsuga hela lägenheten då det var fjädrar precis över allt.

Tillbaka
Topp