Cykel kompitabel med tempostyre?

Calarity

Ny medlem
Undrar om detta tempostyre från XXL är kompitabelt med mitt styre. Frågar eftersom mitt styre har en liten lutning precis där detta styre skulle monteras och är lite bredare i mitten vid styrstammen. Cykeln är en hybrid Nishiki Pro Air.

Länk till tempostyret:

Mitt styre:
IMG_20210417_095905.png

Tacksam för hjälp :)

glitch

Aktiv medlem
Svårt att säga från din bild. Du behöver ett par cm per sida bredvid styrstammen där styret är lika tjockt som vid stammens infästning dvs. 31.8 mm för att det ska få plats. Där du har reflexklämman idag och lite till. Mät hur långt det är innan det smalnar av. Ser rätt kort ut.

Bengt-re

Aktiv medlem
Kanske. Åas är ett rakt alu styre inte så dyrt. Köp tempopinnarna och se om de går att montera. Fungerar det inte så byt styre. Du borde kanske också i samma veva byta till en fast styrstam och flytta ner stammen iaf en spacer. Har du styrrörsförlängare på? Med justerbara stam och styrrörsförlängare vet jag inte om jag tycker att det mekaniskt sunt med tempopinnar - det blir många sätt som utsätter ditt stackars styrrör för belastning.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer