"Cykel musik" ?

Tempo

Ny medlem
"Cykel musik" ?
Sommnade insådär sött på kvällskvisten lagom efter middag och vanka mitt i natten.
Självklart för pigg för att sommna om, och nu sitter jag här och lyssnar på musik och kikar forumet.
Och kom självklart på den korkade idén om det finns sådan musik.
Finns det någon speciell "cykel musik".
Kanske nått som folket lyssnar på medans dom cyklar, om nu folk lyssnar på musik när dom hojjor?

Kan vi hitta ett samband? haha

Jag har en ovana att spela lite högt så att jag inte hör någonting annat, vilket har orsakat mig närheten av döden ett par gånger, satans bilister.

"Cykel musik" ?
Jag skulle kolla in (lyssna in) filmerna: Kranked 5, The Collective, The Collective 2 (Roam) och kanske New World Disorder 6 för lite musikideér. Iaf sådant jag själv gillar.

Dansant organisk hip hop funkar ofta bra t ex People under the stairs, eller kanske lite svängig elektronika.

"Cykel musik" ?
Beror ju på hur och var man cyklar. Lugn tur i stan, solen skiner, allt e aloha; nåt lugnt o chill. Hårt mosande i skogen, regnet öser ned, leran stänker; nåt tungt och taggande.
Cykling i Finland, alla kategorier; Hardrock Hallelujah. Eller inte.

Själv lyssnar jag mest på intensiv, taggande och tung musik då jag trampar (i skogen); Scooter, Rammstein, Scarf, Ziggy X, DJ Dean mfl mfl.

/J - som dricker morgonkaffet

"Cykel musik" ?
Extremekillar som vi lyssnar förstås på untrue metal, typ Korn, Limp Bizkit, System of a down och självklart lite true metal såsom Holy Diver med Dio när man ska droppa fett!

"Cykel musik" ?
jag vill också ha lite tempomusik när jag hojjar. Brukar dra på Astral Projection eller någon skön samlings skiva från Ministry of sound/Gatecrasher. så håller man lite högre snitt än vanligt.

"Cykel musik" ?
Tempo: Om du varit nära döden ett par gånger på grund av att du lyssnat på musik när du cyklat så tycker jag inte du ska ha musik när du cyklar. Sen kan du inte klaga på bilisterna när det berodde på din musik.

Fågelkvitter gillar jag att lyssna till och svichandet i gräset

"Cykel musik" ?
På landsvägen måste det väl ändå vara "53x11" som gäller med låtar som "Reflection in the road"?

Är det riktig cykling däremot (;)) blir det en salig blandning av Red Hot CP, Linkin, Offspring, div Hip Hop/Rap, Bloodhound Gang, Straight Outta Junior High, Millencolin mm.

Med andra ord Punk, Rock, Indie unt so weiter. Lite skönt tempo iaf.

"Cykel musik" ?
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Tempo: Om du varit nära döden ett par gånger
> på grund av att du lyssnat på musik när du
> cyklat så tycker jag inte du ska ha musik när du
> cyklar. Sen kan du inte klaga på bilisterna när
> det berodde på din musik.
>
> Fågelkvitter gillar jag att lyssna till och
> svichandet i gräset

Dom måste ju ha tutor som låter mera :D

"Cykel musik" ?
Prodigy , Blindside och Mmeshuggah är det som gäller för mig på vägarna!

Se skivorna:
Prodigy - "Fat of the land"
Blindside - "The great depression" eller "About a burning fire"
Meshuggah - "I" (21 min. lång låt xD), "catch 33" (den är den lätt bästa till cykling!) eller "nothing"!

"Cykel musik" ?
Cuprinol skrev:
> No offence Janneman... Men Scooter är fan inte
> bra. Ganska ultrakass faktiskt.

Scooter fungerar hur bra som helst för mig. Många av deras låtar är enligt mig platta och tråkiga, men desto bättre utmärker sig de riktiga godbitarna. Nessaja, The Wild Side, Maria (I like it loud) mfl. är höjdare när det börjar gå fort utför stigarna.

Man går igång på olika saker helt enkelt. Vansinnet skulle dock bli klart fulländat om någon dåre här gick ut offentligt med att denne lyssnar på Sigge Fürsts "Bullfest" under downhillpasset. Håller en tumme!

Raka en get och svälj en pulka,
/J

"Cykel musik" ?
Måste slå ett slag för en numera avliden artist vid namn Early B. Skön dancehall med titlar som Wheely Wheelie, Bycycle Bycycle och Pedal Pusher. Mer för riktigt varma dagar i baktakt än något annat. Ska se om jag kan scanna omslaget någon dag. Riktigt sköna bilder :-)

Thomas

"Cykel musik" ?
Bounty Killer back in the days.

Bilagor

• bicycle.jpg
    bicycle.jpg
    11.7 KB · Besök: 41
"Cykel musik" ?
hårt:
at the gates
dark tranquillity
killswitch engage
trivium
Avenged Sevenfold
Bullet For My Valentine
Eagles of death metal
before the dawn
bad religion

bas:
gang starr
public enemy
nwa
swollen members
Blackalicious
the roots
the avalanches

täkkno:
cari lekebush
adam beyer
halodium
marco carola
chris liebing

/Blanda detta i en ipod och inga hinder finns!

"Cykel musik" ?
the_TnT skrev:
> Undrar hur många musiktrådar det finns på
> happy...

Personligen frågar jag mig hellre hur många trådar det öht. finns på Happy. Upplägget (mmm, suger i beachvolleytarmen vid bara ordet) på forumet är ju minst sagt vansinnigt, även om det ändå fungerar bra ;)

/J - som myser i väntan på att ett par Shimano 520 med tillhörande skor ska dimpa ned framöver

Tillbaka
Topp