cykel på tåg till åre?

cykel på tåg till åre?
Villkoren säger ungefär att du får ta med dig så mycket bagage som du kan bära utan problem och som inte har orimligt stort omfång. Jag har haft min racer i mjuk transportväska på fyra tågsträckor nyligen och tycker det funkade rätt bra. Lite orolig är man att folk ska komma och smälla in väskor i den och så, men man får se till att boka en plats där man har uppsikt över den. Ställer den på eller brevid bagagehyllan, beroende på hur de ser ut. Är lite olika i olika vagnar. Jag tror det är vagn 4 som har den bästa platsen. Såg även en annan transportväska som var ställd i gången.

Hur det blir nu i sommar vet jag inte dock.

Senast redigerad av en moderator:
cykel på tåg till åre?
OK, så för det mesta verkar det som att det fungerar att ta isär en hoj, stoppa den inne i en väska och hoppa på tåget...."alla" verkar säger det...och det här är lite som att slå på en död hest.....

...men jag undrar, är det någon som har upplevt något annat an "det gick bra"?

Kan en sur konduktör som räknar ut att den stor väska med bild/text av cykel karaktär på sidan är faktiskt en velociped kasta en och ens grejar ut från tåget mitt i ingenstans? Trotts att allt är fintfint nedpackade och ingen oljiga kedjor är synlig?

cykel på tåg till åre?
What? Kundtjänst påstod att man fick ta med cykel på nattågen.

Scarface skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag bokade nattåget på torsdag och sj sa att jag
> inte fick ta med cykel, men i samma andetag sa de
> att det är lungt att stoppa den i valfri låda
> eller väska. Finns tydligen inga
> storleksbegränsningar på bagaget så länge man
> kan bära det så länge det inte är en cykel.
> Sen är det bara att boka sovkupé så är den
> inlåst och säker under resan.

cykel på tåg till åre?
En snabb uträkning av skistars resultat för 2008 ger att räntabiliteten är 3,57%. Skulle jag vara rådgivare för ägarna skulle jag säga sälj.

Teorin om att skistar skulle vara en girig räv som bara roffar åt sig är därmed avskriven. Att flera av investerarna bor på orten tyder på att det är andra intressen än rent ekonomiska som ligger bakom.
MVH
Magnus

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp