Cykel + pojke = Bra bild! Posta på! Gör bot!

Drosa skrev:
-------------------------------------------------------
> Blablabla... cykel + hen (höna) ...blablabla

För enkelt, som att stjäla barn från smågodis.
Nappar inte på den inviten

Barometer skrev:
> Drosa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blablabla... cykel + hen (höna) ...blablabla
>
> För enkelt, som att stjäla barn från
> smågodis. Då borde det inte bli så svårt här...:-)
> Nappar inte på den inviten

Drosa skrev:
> Eftersom en del här är så PK så borde väl
> tråden döpas om till cykel + hen (höna)
> eftersom vi numer inte har någon könsidentitet??
> Så posta bilder på hen och hen och kanske hon
> eller men? Och kanske någon shemale?

En hen från Gotland på en hen från Orsa ( sk. blåhen)

Bilagor

• IMG_20151016_214141.jpg
    IMG_20151016_214141.jpg
    35.7 KB · Besök: 56
Senast ändrad:
jofahjalm skrev:
>

Seriöst!?
Var han tvungen att gå ut med en offentlig ursäkt för det!?
Halleduttanimej då ;)

Jenny W skrev:
> God morgon
>
>

Hur bär han cykeln! Han repar ju diagonalröret med frambromsen! Vilken snorunge.

Senast ändrad:
Testa lite burleskstil på fotona i så fall, det verkar vara godkänt av F!-anhängare av någon outgrundlig anledning. Kanske för att de inte känner någon konkurrens då, vad vet jag.

Men rent allmänt är det ganska sunkigt med bilder på "vackra" kvinnor, är det inte lite pojkrumsaktigt att vilja dela med sig av såna bilder?

Bengt-re sa:
Om vi tar något som är lite av varje då?
Jag blir bra jäkla nyfiken på i vilket sammanhang bilden togs. Modellen och cykeln ser för seriösa ut för att komma från en svensexa. Men muggen i handen och kiosken i bakgrunden gör bilden helt absurd! :-)

Eller är det en svensexa ändå? Muggen kanske är full med grogg?

Konkret sa:
LöL. Var är Kristin?

Vad är ditt problem, seg dag på jobbet?
Tog du lite illa upp när någon ifrågasatte mäns rätt att objektifiera kvinnor? Kände du kanske att ditt sätt att leva eller din vardag hotades?

Oavsett anledning så är det hög tid för dig att börja respektera din medmänniskor, även på Happy. Det blir så dålig stämning i vardagsrummet när folk skriver utan att tänka först.

Shrue sa:
Konkret sa:
LöL. Var är Kristin?

Tog du lite illa upp när någon ifrågasatte mäns rätt att objektifiera kvinnor? Kände du kanske att ditt sätt att leva eller din vardag hotades?

Oavsett anledning så är det hög tid för dig att börja respektera din medmänniskor, även på Happy. Det blir så dålig stämning i vardagsrummet när folk skriver utan att tänka först.

Du får gärna länka till där jag objektiferat kvinnor.
Det fungerar tydligen bara att vara jämställd åt ena hållet i detta vardagsrum.

Förresten hur är din dag på jobbet? Var hittade du rätten att säga vad jag skall tycka och tänka?
Det blir så dålig stämning i vardagsrummet när folk skall lära andra att leva efter vad dom tycker är rätt och riktigt.

Underligt resonemang att man ska "göra bot" genom att posta på män, men det bekommer mig nada. Till er andra:

Bilagor

• kränktshetsrapport.jpg
    kränktshetsrapport.jpg
    66 KB · Besök: 77
Konkret sa:
Shrue sa:
Konkret sa:
LöL. Var är Kristin?

Förresten hur är din dag på jobbet? Var hittade du rätten att säga vad jag skall tycka och tänka?
Det blir så dålig stämning i vardagsrummet när folk skall lära andra att leva efter vad dom tycker är rätt och riktigt.

Har jag sagt att du objektifierar kvinnor? Läs vad jag skrev igen. Jag skulle helst se att den här tråden gick samma öde som "Cykel + flicka"-tråden, ingen av dem borde ha en plats här. Jämställdhet ska självklart gå åt båda hållen, ingen har väl hävdat något annat eller?

Det jag vänder mig emot är ditt sätt att mobba Kristin (som du gjorde i inlägget ovan, eller var det något annat syfte du hade?), som står upp mot den sexism som härjar på Happy. Jag har inte någon rätt att säga vad du ska tycka eller tänka, men kan du inte röra dig på ett forum utan att känna ett behov av att trycka ner andra människor så kanske du borde göra som Johan Falk och ta en Time out?

Shrue sa:
Konkret sa:
Shrue sa:
Konkret sa:
LöL. Var är Kristin?

Har jag sagt att du objektifierar kvinnor? Läs vad jag skrev igen. Jag skulle helst se att den här tråden gick samma öde som "Cykel + flicka"-tråden, ingen av dem borde ha en plats här. Jämställdhet ska självklart gå åt båda hållen, ingen har väl hävdat något annat eller?

Det jag vänder mig emot är ditt sätt att mobba Kristin (som du gjorde i inlägget ovan, eller var det något annat syfte du hade?), som står upp mot den sexism som härjar på Happy. Jag har inte någon rätt att säga vad du ska tycka eller tänka, men kan du inte röra dig på ett forum utan att känna ett behov av att trycka ner andra människor så kanske du borde göra som Johan Falk och ta en Time out?
Men när mobbade jag Kristin?

Jag frågade bara var hon höll hus?

LöL var till att denna tråden väcktes till liv när sexismsnacket gick (går) som värst i Jennys tråd.

Du kanske skulle ta en time out och sluta överreagera?

Spacekittys senaste bidrag påminner rätt mycket om mig faktiskt. Förutom cykeln. Och ansiktet är inte riktigt likt heller. Och inte kroppen. Men trasiga byxor har jag åtminstone. :)

Tillbaka
Topp