Cykel semester med grabben

Diogo

Aktiv medlem
Hej
Behöver lite hjälp att välja,
Tänkte åka iväg med min son 9 år.
På cykel äventyr med tältcamping ca:4-6 dagar.
Vi bor ju Härryda strax utanför Göteborg.
Funderade på,
Åre, Järvsö eller Trysil.
Han är är van vid don gröna på isaberg och vallåsen och klarar sig på enklare röda.
Han gillar flowiga spår helt klart.
Vad tror ni skulle vara lämpligast/ mest kul.

Utan att ha varit på alla ställen säger jag Åre för naturupplevelsen och Trysil för barnvänligheten/anpassningen. Så det beror på vad som prioriteras, de skiljer ju sig rejält på de flesta sett.

Från det du skriver skulle jag sikta på Trysil.

Men nån annan kan nog ge mer input.

Jag har inte varit på alla ställen men tycker Järvsö är fantastiskt. Om du ska vara borta 4-6 dagar kan du även lägga till Lofsdalen Bike park som 1-2 dagars utflykt från Järvsö, drygt 2 timmars bilresa från Järvsö. Färre leder jmf med Järvsö men väldigt vackert samt att deras fjällcykelpark med stigcykling på berget oxå är fin.
Oavsett vart du åker, hoppas ni får en fin resa!

Har inte varit i Åre och cyklat men håller med tidigare om att Trysil skulle passa fint. Mer lagomt bort än Åre också…

Det är som en godis butik med för mycket gott att välja.
Är väldigt sugen på Järvsö, lite osäker på svårighetsgraden bara.
Samma gäller Åre.

Ja gillar att köra bil så är inte så rädd för det så länge destinationen blir bra ?

Var i Sunne bikepark med 2 barn (5&8), blåa leden där är grym, den var 90% klar när vi var där på torsdag och fredag.
Där saknas det dock annat underhållande för barn en cykling, kan vara värt att stanna där för en natt om ni åker norrut.

Tillbaka
Topp