Cykel/Sportaffär i Barcelona?

Nilsen

Aktiv medlem
Åker till Barca över påsken, och tänkte kolla in lite snygga kläder och cykelprylar. Någon som vet några bra affärer i Henkes tillfälliga hemstad...

Är Barca en cykelvänlig stad? Tänkte hyra en turistcykel och trampa runt, man hinner ju se lite mer från sadeln.

Fick tag på biljetter till FC Barca - Villa Real på fredag :D

Jag har bott och cyklat i BCN i 6 månader, det är en väldigt trevlig stad, första serpentinsvängen upp mot tibidabo (5 km stigning) redan efter 15 minuters cykling från de centrala delarna!
Även MTB_snubbarna verkade trivas på sluttningarna, det enorma cykelintresset gör att det finns en och annan miljon stigar nerför berget att välja på.

Ang cykelaffärer så kan jag varmt rekomendera Tomas Domingo, en bra affär i 2 våningar med det mesta inom cykling. http://www.tomasdomingo.com/
Affären ligger 1 gata från stora Gran Via Corts Catalanes, på gran via finns bra cykelfiler så det är inga problem att trampa dit. Adressen är Sepúlveda 109.

Om du har tid att åka ut till Medina kan jag garantera en bra affär, mycket billiga prylar till väldigt bra priser. Ta metron (linje 11) till TRINITAT NOVA eller CASA DE L'AIGUA, därifrån får du promenera en bit (genom kvarteren som gud glömde, danger danger) men målet gör resan värd mödan.

Hälsa härliga BCN från mig!

Sök lite , jag har skrivit en del om det.
www.probike.es
www.tomasadomingo.es
Decathlon har mycket saker till bra priser, ligger på vägen till Camp nau, köpcentret heter "la illa" (samma designer som turning torso).
Det går bra att cykla i barcelona men tänk på att bilarna INTE visar hänsyn på samma sätt som i sverige.
Det finns en cykel uthyrare mitt emot Estacion de francia. vid parken "parke de citadella"
Björn.

Decathlon gillar inte jag speciellt mycket, det är typ som intersport eller stadium. Det enda som är billigt där är deras egna märken, och de är inte speciellt bra, stort utbud inom sport men ganska begränsat inom cykel. Prylarna är mestadels skräp.

bitbox skrev,

Decathlon gillar inte jag speciellt mycket, det är typ som intersport eller stadium. Det enda som är billigt där är deras egna märken, och de är inte speciellt bra, stort utbud inom sport men ganska begränsat inom cykel. Prylarna är mestadels skräp.

Helt rätt, inga profs grejjor men som alldagliga saker som är helt ok.(deras cyklar är skräp)
Björn.

Tackar Bitbox, Tomas Domingo var en härlig affär, som Cykloteket fast i tva vaningar (info för er som inte varit där, hittar inte knappen för a, som i asna). Ska nog dit och inhandla en sadel imorgon.

Men nu ska jag till Nou Camp och kolla in Henke, tyvärr ska Ronaldinho tydligen sitta pa bänken:(

Adios

P.S 18-20 grader med lätta moln, ganska skönt att slippa jackor och annat tjafs D.S

Tillbaka
Topp