Cykel stulen i Göteborg

Cykel stulen i Göteborg
Gissa om man blev sur, förbannad och ledsen när man kom hem från jobbet idag och upptäckte nån hade brutit upp mitt källarförråd och stulit MTB:n.

Om nån får syn på cykeln som är en Scott Expert Racing så vore jag tacksam om ni kontaktade mig (070-6280981) eller polisen.
Bild på cykeln finns här: http://home.tiscali.se/telisnisse/DSC00021.JPG
Spec på den finns här: http://home.tiscali.se/telisnisse/mybikes.htm

De kännetecken den har är följande:
Tydliga repor på höger sadelstag efter några av alla min vurpor.
Sadeln utbytt mot en svart Selle Italia flite (med hål i).
Styrstammen utbytt mot en från Pazzaz.
Barends monterade.

/Johan

Cykel stulen i Göteborg
Shit vad arg man blir när sånt händer, lider med dig då jag vet precis hur det känns att bli bestulen.
Skulle inte tro att jag får syn på den i Uppsala men man ska aldrig säga aldrig.
Hoppas du har en bra försäkring.

Bosse

Cykel stulen i Göteborg
Vad f**n ska man säga... Förb***** nötter som inte kan hålla fingrarna i styr.
Hoppas att den kommer till rätta, om inte, hoppas jag att försäkringsbolaget
är tillmötesgående.

Cykel stulen i Göteborg
Tråkigt minst sagt :(...

Hur var cykeln låst? I källarförråd? Hur var förrådet låst? Var cykeln låst? Och till sist vilket försäkringsbolag har du?

(Du måste komme ihåg att tala om hur det gick med försäkringsbolaget.)

f

Cykel stulen i Göteborg
Jag håller ögonen öppna, för djävligt är vad det är, hoppas du får tillbaks den. Jag skall själv slå en signal till polisen snart och se om de kan ha hittat min, men det är nog inte mycket hopp om det tyvärr.

/Petter

Cykel stulen i Göteborg
Trist. Känns tungt när man inser vilka attraktiva cyklar vi har... ;o)
Se det som att du får en ännu bättre Scott till våren 2005 !

//Skogling som har originalsadeln kvar...

Cykel stulen i Göteborg
Feffemannen:
Källarförrådet var låst med ett Abus-hänglås men det hade tjuvarna inte gett sig på utan de hade klippt upp beslaget. Cykeln var tyvärr inte låst inne i förrådet eftersom jag har ett Kryptonite-låst och hade det i lägenheten för att skicka uppgifter till Kryptonite. If har jag som försäkringsbolag och självklart skall jag skriva här vad de ger för svar på min anmälan.

mono:
Jag håller tummarna för att din hoj kommit tillrätta men det är nog som du skriver, inte så troligt.

/Johan

Cykel stulen i Göteborg
Det är väl egentligen ett allmänt råd att hålla ögonen öppna var man än bor. Det har ju visat sig att många cyklar som stjäls organiserat säljs i andra landsändar av förklarliga skäl.

Tyvärr är det svårt att hålla tillräcklig koll i storstäder, men man kan ju ha det i bakhuvudet om man rådar se en blå Expert Racing med Pazzazstyrstam på Birger Jarlsgatan...

Cykel stulen i Göteborg
telisnisse: Min sambos cykel blev stulen i våras. Vi har If som försäkringsbolag och fick ut 5000 SEK för den, den var lite mer än 1 år gammal och kostade ca ~10000 SEK som ny. Så det borde nog funka för dig med, jag håller verkligen tummarna. För sånt här är alltid så j-a tråkigt när sånt här händer.

If skall tydligen ha någon sort special försäkrings för (dyrare) cyklar där man får ut betydligt mer än vad hemförsäkringen ger.

Återigen, jag lider med dig.

// Miche

Cykel stulen i Göteborg
Satt och läste i Cycling+ om ett lås som man bultade eller skruvad fast i marken och sedan låste cykel till. Kanske var ett tips för de som har sina cyklar i förråd och liknande?
Förbannat synd på din cykel, man blir lika förbannad varje gång man hör om sånt.
Själv har jag aldrig blivit bestulen på hela cykeln, har bara råkat ut för klåfingrade tomtar som tyckte att mitt styrlager, sadel etc hade passat bättre i deras ficka än på min cykel...

Cykel stulen i Göteborg
Fan vad synd! Jag kommer lätt hålla koll på allt som rullar i Lerum. Ända problemet är väl att det är en ganska vanlig hoj. Här du bytt något speciellt eller har något speciellt kännetäcken på den?

Hoppas verkligen du får till baka den!

Cykel stulen i Göteborg
Skall hålla ögonen öppna i Majorna. Tycker synd om dig, ett jävla sätt att bli av med sin ögonsten. Men det finns ju såna som lever på att bygga cyklar. Lycka till med If.

Cykel stulen i Göteborg
Tack alla för att ni håller ögonen öppna och för medlidandet.
Det har känts tungt både igår och idag att inte ha nån cykel när vädret varit strålande i Göteborg. Idag fick det bli lite rullskidåkning istället.

[Freeride]Eric:
Det är ju som du skriver en ganska vanlig hoj men den har speciella kännetecken och en del prylar utbytta. Jag skrev lite i början av tråden men här kommer det igen:
> Tydliga repor på höger sadelstag efter några av alla min vurpor.
> Sadeln utbytt mot en svart Selle Italia flite (med hål i).
> Styrstammen utbytt mot en från Pazzaz.
> Barends monterade.

the_TnT:
Något sådant har jag tänkt installera i förrådet så jag inte blir av med fler hojar.

/Johan

Cykel stulen i Göteborg
Även jag beklagar och skall hålla utkik. Ett litet ljus i tillvaron är ju att den blev stulen på den sämsta av årstider och inte mitt under sommaren/högsäsongen, vet inte om detta gör dig lite mindre ledsen?

Cykel stulen i Göteborg
Fick svar från If idag och de verkar inte vara alltför svåra att ha att göra med. De ersätter dock max 5000:- men verkar villiga att betala ut detta så snart de fått polisrapport och kvitto på cykeln. Fortsättning följer...

/Johan

Cykel stulen i Göteborg
telisnisse: Det var som jag trodde. Passa på och kolla upp deras specialförsäkring för cykel också. Jag minns inte detaljerna riktigt men det är bra att veta detta för ev. framtida cykelköp.

Lycka till med If i alla fall!

// Miche

Cykel stulen i Göteborg
5000 spänn????? Det är ju ett jäkla hån för fasiken! Byt bolag framigenom Johan. 35.000 är vad som gäller hos TryggHansa i ett sånt läge.

Tillbaka
Topp