Cykel till min man

LasseH

Ny medlem
Cykel till min man
Min man slog till på en Merida ride 90 på XXL förra året när det var billigt (nåt på 4k), men den är ju rätt tung och det går lite trögt (och jag drar ifrån lite väl enkelt med min kolfiberhoj). Skulle vilja uppgradera hans cykel nu när han vet att han gillar cykling, antingen genom att byta delar eller helt enkelt köpa en ny lättare cykel. Ingen fast budget, bara det känns prisvärt. Några tips? Han är kort (1.67).

PontusHstd

Ny medlem
Cykel till min man
Jag har ev en kompis som har en Crescent Ultima att sälja.
Han är 175 och den är lite för liten för han, borde funka fint på 1,67.
Intresserad?

Atlas

Aktiv medlem
Cykel till min man
Härligt Lasse, gött att ha en sport att utöva tillsammans med sin partner :)

Hur gjorde du för att välja din egen cykel och vad är det för någon? Det spelar ju roll för inte vill du att din man har något väsentligt sämre?

LasseH

Ny medlem
Cykel till min man
Oj tack för snabba svar! Jag missade ju förstås att skriva en liten detalj, att det handlar om landsvägshoj. :)

Och tror också att det är mer än cykeln som gör att jag drar iväg (jag har i princip hela min lilla muskelmassa i benen), men dumt att jag har väsentligt bättre cykel också. Jag köpte en Ridley Orion 105 ungefär samtidigt, min första racer och det var lite av ett impulsköp kan man säga.

Kung_Gustaf

Ny medlem
Cykel till min man
eiskall skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ligger gärna bakom min partner när vi
> cyklar. Han kanske resonerar likadant ;)

Jag ligger gärna med min partner när vi inte cyklar. Hon resonerar inte likadant ;)

Fredrik80

Aktiv medlem
Cykel till min man
Det är inget fel på den cykeln. Aluram och kolfibergaffel.

Att du är snabbare beror nog inte på cykeln...

Ska man uppgradera något så gör hjul och däck störst skillnad. Kanske finns någon på köp o sälj här som säljer ett par lättare och snabbare hjul.

Annars kanske boka en bikefit om ni bor nära t.ex. cykelcity?

katten

Aktiv medlem
Cykel till min man
Om han gillar att cykelträna så är en kadensmätare inte så dumt som nybörjare för att få lite mer koll på tekniken. Om man är det minsta förtjust i att mäta alltså... Jag tittar fortfarande på min för att se till att hålla tempot upp (skonar mina knän).

/Andreas

Scotty10

Ny medlem
Cykel till min man
Rumpel skrev:
-------------------------------------------------------
> Testat att pumpa / byta däcken?

Eller så får ts släppa ut luft ur sina hjul.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer