cykel till pendlande fru

garmen

Medlem
cykel till pendlande fru
Frun letar cykel, har ca en mil enkel väg. Nu har hon ett tre-växlat härke som hon inte är så nöjd med. Det är inga större stigningar till stan. Det kommer troligen cyklas året runt.

Så fråga är vad skall man köpa ? Beg. funkar absolut, sen är det ju alltid en pengafråga, max 4000 sek. får man något vettigt för det ?

/Jan-Erik

cykel till pendlande fru

Bilagor

• Charge-Grater-1-Mixte-2015-Hybrid-City-Bikes-Black-BYCHM5GRAM1XSBLK-0.jpg
    Charge-Grater-1-Mixte-2015-Hybrid-City-Bikes-Black-BYCHM5GRAM1XSBLK-0.jpg
    23.5 KB · Besök: 16
cykel till pendlande fru
Svettopendlar hon, eller kör hon lugnare. Är det bockstyre eller rakt hon vill ha? Nav-växlar eller ej? En mil fixar man på vilken hoj som helst men man kan ha mer eller mindre roligt under tiden. Sen kostar ju schysta (vinter) däck en slant, ska det in i budgeten?

cykel till pendlande fru
hon kör lugnt och stilla till jobbet. så långt som vinterdäck har jag inte tänkt.
Tyckte hon skulle prova min Specialized Langster men den gubben gick inte...tycker den funkar finfint att ta sig till jobbet och tillbaka det är ungefär samma sträcka.

cykel till pendlande fru
Aliide skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, varför ska killar alltid ta fram cyklar till
> brudar som om de skulle cykla med kjol?

Ibland har kvinnor kjol, kvinnor jobbar och ibland har de kjol på jobbet. Cykeln ska gå till jobbet. Hade cykeln varit till Vättern hade råden sett annorlunda ut. Hade det varit till en skotte som skulle cykla till höglandsspelen hade han fått samma råd som ovan antar jag.

cykel till pendlande fru
Tja, erfarenheter av när man kommer in i butik plockas det först fram instegsmodeller, det är bara snubbar som jobbar där. Och man får påtala att jag inte kliver in på en cykel eller använder kjoltyg.

cykel till pendlande fru
Vare sig fru eller dotter har några problem med att cykla med kjol på vanliga XC HT, och de har sådana som pendlingshojar. Frun cyklar till jobbet dagligen året runt.

cykel till pendlande fru
elason skrev:
> Jag cyklar i kjol på min cx. Kanske inte något
> för de mest pryda men det är i alla fall
> görbart.

Verkar sjukt osmidigt, men intressant att det ens går!

cykel till pendlande fru
Tack för alla glad tillrop och alla tips.
Fru leta på blocket och köpte sig en Trek C720, betala 2800, cykel såg knappt använd ut. Damen hade fått artros och kunde inte komma upp på cykeln. Enligt damen så hade hon max cyklat på den 25 ggr. cykeln såg ut som den kom direkt från butik.

Återigen stort tack.

/jam erik

cykel till pendlande fru
mfo skrev:
> Vilken skönhet. Smälter hon inte inför den:
> satsa på livslång prenumeration på
> inredningsmagasin istället.

Är du helt från vettet? Det kommer ju att kosta minst 400 000 kronor. Nytt kök, nytt badrum och nytt vardagsrum. Det blir många fina cyklar. Tänk till nu. ;)

cykel till pendlande fru
Bengt-re skrev:
> elason skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag cyklar i kjol på min cx. Kanske inte
> något
> > för de mest pryda men det är i alla fall
> > görbart.
>
>