ponhak
Medlem
Cykel till trainer
För ett tag sedan köpte jag en trainer (Wahoo KICKR). Tanken med köpet var dels att jag skulle få in fler träningspass mellan de riktiga turerna och dels att jag skulle kunna hålla igång hela vintern oavsett väder. Har kört ett gäng pass på Zwift och känner att det kommer bli riktigt bra i vinter. Men, jag har också upptäckt att jag drar mig från att ställa om från trainer till cykel och vice versa. Det har hänt fler än en gång att jag planerat att ta en helgtur, kommit på att cykeln sitter i trainern och hittat på något annat istället. Även det omvända har hänt.
Jag funderar därför på att köpa någon budgetcykel (alt. begagnad) som permanent får agera trainercykel. Finns det några uppenbara nackdelar med detta som jag bör tänka på? Tänker t ex att olika geometri skulle kunna leda till att jag inte tränar optimalt för min "riktiga" cykel, osv.
Den huvudsakliga cykel jag kör på idag är en Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2.
Jag funderar därför på att köpa någon budgetcykel (alt. begagnad) som permanent får agera trainercykel. Finns det några uppenbara nackdelar med detta som jag bör tänka på? Tänker t ex att olika geometri skulle kunna leda till att jag inte tränar optimalt för min "riktiga" cykel, osv.
Den huvudsakliga cykel jag kör på idag är en Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2.